ראש המל"ל מעדכן: תחילת שחרור החטופים - לא לפני יום שישי

לשכת ראש הממשלה מעדכנת הערב על דחייה בתחילת שחרור החטופים | הותר לפרסום: ראש המוסד ברנע שוהה בקטאר ועוקב אחר יישום ההסכם | בד בבד, מטוס קרב יירט טיל שיוט שככל הנראה שוגר מתימן לעבר ישראל | אזעקות גם בצפון, צה"ל תקף בלבנון | כל העדכונים

צביקה סגל | חרבות ברזל 22.11.2023 | 17:16

פעילות קרקעית של כוחות צה"ל ברצועת עזה | צילום: דובר צה"ל

בישראל נערכו בשעות האחרונות לשלב הראשון של הסכם השבת החטופים מעזה, שאמור היה לצאת כבר מחר לפועל, אולם הערב סמוך לחצות ליל מודיע ראש המל"ל צחי הנגבי על דחיה של הוצאת העסקה לפועל שלטא תתרחש לפני יום שישי.

לפי הדיווחים מוקדם יותר היום, השלב יכלול הפוגה בלחימה והשבה של כעשרה חטופים - כך במשך ארבעה ימים. לפי ההסכם, בארבעת ימי ההפוגה צפויים להשתחרר לפחות 50 חטופים - נשים וילדים.

ישראל בתמורה תשחרר 150 אסירים מבתי הכלא הביטחוניים - כולם קטינים ונשים ללא דם על הידיים. ישראל תאפשר עוד ימי הפוגה - יממה על כל עשרה חטופים ישראלים שיוחזרו. גורמים בישראל ובחמאס אישרו כי ההפוגה תחל מחר בשעה 10:00 בבוקר.

בתוך כך, אזעקה נשמעה אחר הצהריים בעיר אילת בקבות טיל שיוט ששוגר לעבר ישראל, ככל הנראה מתימן. מטוס קרב של חיל האוויר יירט את הטיל.

דובר צה"ל מסר כי "האיום" לא חדר לשטח ישראל. התרעות נשמעו גם בשורה של יישובים בצפון בשל ירי של חיזבאללה. דובר צה"ל עדכן כי זוהו מספר שיגורים שחצו מלבנון לעבר מרחבים שונים בצפון הארץ ונפלו בשטח פתוח. אין נפגעים וכוחות צה"ל תקפו את מקורות הירי. בנוסף, טנק של צה"ל תקף עמדה צבאית של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון.

עדכונים שוטפים:

00:20 - דיווחים בלבנון: בנו של יו"ר חיזבאללה בפרלמנט הלבנוני חוסל בתקיפה ישראלית.

23:53 - בכיר ישראלי: "נכון לכרגע ישראל לא קיבלה רשימה של חטופים שאמורים להשתחרר".

23:51 - גורם ישראלי: "עיכוב של 24 שעות בשחרור החטופים, בגלל שההסכם לא נחתם על ידי חמאס וקטאר".

23:23 - אחרי מסיבת העיתונאים: קבינט המלחמה מתכנס לדיון בדרכים ובהיבטים של הטיפול בחטופים שישוחררו.

22:42 - נתניהו על איום החות'ים מתימן: "אנחנו נערכים להגיב לכל התקפה עלינו, אני יכול להגיד את זה לא כאמירה בעלמא".

22:29 - ראש הממשלה נתניהו: "הנחיתי את המוסד לפעול נגד ראשי החמאס באשר הם".

22:25 - השר גלנט לעיתונאים: "איסמעיל הנייה וחאלד משעל חיים על זמן שאול".

22:18 - נתניהו לשאלת העיתונאים על הפסקת האש: "לא מוציאים מכלל אפשרות שסינוואר לא ינסה למרוח את הזמן ויעשה כל מיני תכסיסים. אנחנו מחויבים להמשיך בלחימה. דיברתי עם נשיא ארה"ב, ידיד גדול. אמרתי לו: ג'ו, אנחנו נלחמים".

22:11 - השר גנץ במסר מאיים לחיזבאללה: "מה שקורה בעזה יכול לקרות בביירות". השר גנץ הוסיף מסר בערבית לסינוואר: "אנחנו עם בעל אורך נשימה וסבלנות".

22:09 - חבר הקבינט השר גנץ אומר במסיבת עיתונאים: "קיבלנו אתמול החלטה קשה אך נכונה, שיש בה בוודאות הצלת חיי אדם. זו אחת ההחלטות הקשות שקיבלתי ב-40 השנים שאני משרת את המדינה. יהיו עוד החלטות כאלה במהלך המלחמה".

22:03 - שר הביטחון גלנט: "כל תמונת סיום חייבת לכלול את פירוק החמאס והשבת החטופים".

22:02 - מטוסי קרב של צה"ל תקפו לפני זמן קצר תשתיות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון. בנוסף, כלי טיס וכוחות צה"ל תקפו חוליית מחבלים שניסתה לירות רקטות לעבר שטח ישראל, וחוליית מחבלים שביצעה ירי לעבר כוחותינו.

21:59 - ראש הממשלה: "המלחמה נמשכת עד שנשיג את כל מטרותינו. עזה לא תהווה יותר איום על ישראל".

21:57 - נתניהו: "שמעתי שהצלב האדום לא שמע על הסעיף מההסכם שהוא יבקר את החטופים. זה נמצא בהסכם מצפה שהם יעמדו בזה".

21:52- ראש הממשלה נתניהו במסיבת עיתונאים: "מתחילת המלחמה אני לא מפסיק לחשוב על החטופים ועל המשפחות שעוברות סיוט מתמשך". עוד הוסיף: "פועלים להחזיר את כולם כולל הדר, אורון, אברה מנגיסטו והישאם א-סייד".

21:26 - הקטארים העבירו לראש המוסד דדי ברנע את רשימת החטופים שישוחררו מחר.

21:20 - דיווח ב-CNN: לארצות הברית יש רשימה של לפחות 10 חטופים שעשויים להשתחרר מחר משבי החמאס.

21:18 - ראש הממשלה בנימין נתניהו משוחח כעת עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ומודה לו על הסיוע בהגעה למתווה לשחרור החטופים. מיד לאחר מכן תחל מסיבת העיתונאים המשותפת עם שר הביטחון יואב גלנט והשר בני גנץ.

21:10 - הדובר הצבאי של המורדים החות'ים בתימן, יחיא סריע, אומר כי הם ירו מטח של טילי שיוט לעבר יעדים צבאיים בעיר אילת בדרום ישראל. בהודעה נאמר כי הם ימשיכו בפעולות הצבאיות נגד ישראל עד ש"התוקפנות הישראלית נגד בני העם הפלסטיני בעזה ובגדה תיפסק".

21:01 - דובר צה"ל: עדכנו משפחות של 392 חללי צה"ל עד כה.

20:57 - דובר צה"ל: "בחשיפת מנהרות שיפא - איתרנו את מרכז העצבים של חמאס. אנחנו נשמיד אותו".

20:52 - דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי בהצהרה היומית: "מוטלת עלינו החובה לעשות הכול - להשיב את החטופות והחטופים, הקשישים ונשים, הגברים והילדים; מדובר בתהליך מורכב שעלול לקחת זמן".

20:39 - חמאס מודיע כי במהלך תקיפת צה"ל ליד צור, אתמול, נהרגו יחד עם סגן מפקד הארגון בלבנון גם שני אזרחים לבנוניים ושני אזרחים תורכיים, בהודעה נמסר כי הארבעה "נהרגו בשעת מילוי חובת הסולידריות הסיוע והעזרה לבני העם הפלסטיני".

20:13 - שר החוץ של איראן עבדאללהיאן לערוץ אל-מיאדין המזוהה ם החיזבאללה: אם הפסקת האש בין חמאס לישראל לא תימשך - המלחמה תתפשט.

20:00 - לוחמי צה״ל ושב״כ בתוך מנהרת הטרור בביה״ח שיפאא׳: צה״ל חושף את המשך תוואי מנהרת הטרור, עשרות מטרים של תוואי מנהרה מסועפת, העוברת גם מתחת לבניין הקטארי בבית החולים, חדרי לחימה, מסתור ושהייה של ארגון הטרור חמאס ושני פירי מנהרות נוספים שנחשפו בסמוך לבית החולים בהכוונת השב״כ.

19:16 - בפעם השנייה ביממה האחרונה, מטוסי קרב תקפו לפני זמן קצר מספר תשתיות טרור ואתר צבאי של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון.

בנוסף, כלי טיס בשילוב ירי ארטילרי תקפו חוליית מחבלים מארגון הטרור חיזבאללה שביצעה ירי מלבנון לשטח ישראל סמוך למרחב חניתה, וכן הותקף מבנה צבאי אשר ממנו בוצע ירי למרחב מתת, בו פעלו כוחות צה"ל מוקדם יותר היום.

 

כמו כן, בהמשך להתרעות שהופעלו בצפון הארץ, זוהו מספר שיגורים שחצו משטח לבנון לשטח ישראל. כוחות צה"ל תקפו את מקורות הירי.

19:10 - לוחמי חטיבת הצנחנים פועלים בימים האחרונים במרחבים עיסא ותל אל הווא. הלוחמים פשטו על מוצב חטיבת העיר עזה ועל המשרד המודיעיני הצבאי של חמאס ופוצצו אותו. >> תיעוד הפיצוץ

19:00 - גורם מדיני אומר הערב: "כל ירי יחשב כהפרה, האם זה יחשב כפיצוץ עסקת החטופים – זאת כבר שאלה אחרת. ייתכן שיהיו הפרות של הפסקת אש, שלא במסגרת הוראה מהדרג הבכיר של חמאס".

בסה"כ יש בידי חמאס 93 נשים וילדים ועוד 5 חיילות, שכרגע אינן כלולות בעסקה. "הצלחנו לצמצם את הגדרה נשים חיילות, רק לנשים שהיו בשירות פעיל, בניגוד לדרישת העבר", כך אמר גורם מדיני. >> לפרטים נוספים

18:55 - שר הביטחון גלנט בבסיס אמ"ן: "בזכות יכולות המודיעין, גם בימי ההפוגה יהיה לכוחותינו בעזה ליווי שיאפשר את ביטחונם".

18:30 - בג"צ דחה על הסף את העתירה נגד עסקת החטופים.

18:15 - שר החוץ אלי כהן בתדרוך היום לכתבים זרים בישראל: "ההתקפות של חיזבאללה, שהוא שלוחה של איראן, עלולות להביא למלחמה בלבנון. לישראל אין שום אינטרס לפתוח חזית נוספת אבל לא נוכל להמשיך לסבול התקפות כאלה. האחראיות של הקהילה הבינ"ל היא ליישם את החלטה 1701 במלואה על מנת למנוע מלחמה בלבנון".

18:00 - הותר לפרסום: סמ"ר איתן דב רוזנצוויג בן 21, מאלון שבות, לוחם בגדוד שקד, חטיבת גבעתי, נפל בקרב בצפון רצועת עזה. בנוסף, לוחם במילואים מיחידה 504, אגף המודיעין, נפצע באורח קשה בקרב בצפון רצועת עזה. כמו כן, לוחם בסיירת גולני, חטיבת גולני, נפצע באורח קשה בקרב בצפון רצועת עזה.

17:50 - צבע אדום בעוטף.

17:35 - ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט והשר בני גנץ יקיימו בשעה 21:15 מסיבת עיתונאים בקריה בתל אביב.

17:20 - דיווח: ראש המוסד דדי ברנע יקבל הערב את רשימת החטופים הראשונים בקטאר.

17:15 - בפורום בוחרים בחיים של המשפחות השכולות ונפגעי הטרור החליטו להגיש עתירה נגד העסקה: "אנו יודעים ומזהירים כי כל מחבל שישוחרר עכשיו יחזור ויפגע בעתיד. בעסקת שליט שוחררו רוצחי טבח ה-7.10 ואין שום סיבה שהפעם שחרור המחבלים יהיה שונה. כולנו רוצים לראות את כל החטופים חוזרים הביתה וקוראים לממשלה שלא לאפשר כניסה של כל סיוע הומניטרי לרצועה".

17:00 - אזעקות בגליל העליון.

16:50 - צבע אדום בעוטף עזה.

16:45 - הותר לפרסום: ראש המוסד דדי ברנע שוהה בקטר במסגרת עסקת החטופים.

16:25 - בהמשך להתרעה באילת: מטוס קרב של חיל האוויר יירט בהצלחה טיל שיוט ששוגר מתימן.

16:15 - חבר פרלמנט במצרים, דיאא׳ א-דין דאוד, קרע במהלך ישיבת ממשלה עותק של הסכם השלום עם ישראל ואמר "עלינו לקרוע אותו למען הביטחון המצרי והערבי".

16:05 - אזעקה באילת בעקבות חשד לחדירת כלי טיס.

16:00 - חיזבאללה לקח אחריות על שמונה פעולות נגד ישראל היום בגבול לבנון.

15:41 - אזעקות בגליל המערבי.

 

15:00 - נעדרת נוספת הוכרזה כהרוגה. שני גבאי מיוקנעם. תהא נשמתה צרורה בצרור החיים.

14:19 - דיווחים בסוריה על תקיפה באזור דמשק.

14:10 - שדרות: במטח האחרון זוהו 5 שיגורים לעבר העיר - 3 יירוטים ושתי נפילות מחוץ לעיר. לא ידוע על נפגעים בגוף או נזק לרכוש.

13:52 - אחרי אישור עסקת החטופים: ראש הממשלה נתניהו יקיים הערב מסיבת עיתונאים.

13:40 - צבע אדום בעוטף עזה.

13:20 - אזעקות בגליל העליון | חיזבאללה: הפסקת האש תחול גם בלבנון.

12:45 - חמאס: הפסקת האש תחל מחר בשעה 10:00.

לעדכונים קודמים מהמלחמה

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום