מבזקים +
תל אביב 28°c
באר שבע 27°c
חיפה 27°c
ירושלים 28°c
בית שמש 28°c
בני ברק 33°c
אשדוד 28°c
כ"ז אלול התשפ"ד | 30.09.2024
תל אביב 28°c
באר שבע 27°c
חיפה 27°c
ירושלים 28°c
בית שמש 28°c
בני ברק 33°c
אשדוד 28°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

ראיינה את דובר צה"ל בערבית וקיבלה זימון לחקירה

עיתונאית לבנונית שעובדת בערוץ הסעודי אל-ערביה ראיינה את דובר צה"ל בערבית אביחי אדרעי וקיבלה זימון לחקירה מפרקליטות לבנון. "לא היית צריכה לקרוא לו מר אביחי, ככה את נותנת לו כבוד?"

ראיינה את דובר צה"ל בערבית וקיבלה זימון לחקירה
לוחמי חיזבאללה משקיפים לישראל צילום: Basel Awidat/Flash9

הפרקליטות הצבאית בלבנון העבירה צו זימון לחקירה לעיתונאית הלבנונית, ליאל אל-איח'תיאר, שמגישה בערוץ אל-ערביה הסעודי אחרי שבמהלך המלחמה ראיינה את דובר צה"ל בערבית, סא"ל אביחי אדרעי. הריאיון איתו ויחסה המכבד במהלכו עורר זעם גדול בלבנון בקרב תומכי חיזבאללה שהגישו תלונה נגדה. בציוץ שכתבה בעקבות הצו אמרה כי מדובר ברדיפה פוליטית באמצעי דיכוי משפטיים והוסיפה כי אינה חוששת והם לא יצליחו לפגוע בחירותה, בכבודה ובאמונתה. חשוב לציין שהיא נמצאת במפרץ ולא בלבנון.

לאחר הוצאת צו הזימון ערוץ אל-ערביה הסעודי הוציא הודעת תמיכה במגישה הלבנונית, ליאל אל-איח'תיאר, שראיינה את דובר צה"ל בערבית וגינתה את הניסיון לנצל את המוסדות של לבנון כדי לרדוף אחר עיתונאים שממלאים את חובתם המקצועית. גם מפלגת הפלנגות הנוצרית יצאה נגד הניסיון לרדוף אחר העיתונאית.

תומכי חיזבאלה טענו: "לא היית צריכה לקרוא לו מר אביחי, ככה את נותנת לו כבוד?".

ערוץ אל ערביה ציין כי המהלך "מהווה מתקפה על העיתונות ועל ערכי היסוד שלה", כולל "המחויבות לפרקטיקות מקצועיות ולסיקור חדשותי מאוזן".

עוד נאמר, כי "הצו הוצא בניסיון להפחיד עיתונאים כדי למנוע מהם בסיקור חדשותי חסר פניות".

בין העיתונאים שהגישו את התלונה היה הכתב הלבנוני חוסיין מורטאדה, שעובד בערוץ החדשות הסורי, תחנת טלוויזיה ממלכתית בדמשק.

היא אמרה כי עיתונאים לבנונים אחרים, כמו גם אנשי תקשורת פלסטיניים, ראיינו בעבר גורמים ישראלים. "היה חשוב לקבל נקודת מבט נוספת כדי להביא דיווח מאוזן".

"כרגע אני לא יכולה לנסוע לביירות, עיתונאים ופוליטיקאים יעצו לי לא לנסוע ללבנון כי יעצרו אותי", אמרה "אנשים מנסים להפחיד עיתונאים".

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום