דפוס בארי ביקשו דחיה במכרז על הדואר; באוצר חוששים

הדפוס ביקש דחיה בת חצי שנה בכדי שיוכלו להתארגן, לשוב לפעילו סדירה ולגשת למכרז לרכישת דואר ישראל | השר אמסלם "אם דואר ישראל יופרט, לא יחולקו מכתבים בפריפריה"

ראובן כספי | כלכלי 20.11.2023 | 17:29

הנשיא בבית הדפוס בבארי | צילום: חיים צח/לע״מ

דפוס בארי, שנושא את שם הקיבוץ בו הוא ממוקם, ביקש לדחות את ההכרזה על הפרטת הדואר בחצי שנה, זאת בשל הנזק האדיר שנגרם לדפוס וממילא ליכולת שלו להגיש מועמדות. בדיון שנערך היום (שני) בכנסת תמך השר אמסלם בדחיה ואמר כי עקרונית הוא נגד ההפרטה בשל העובדה ש"מהרגע שדואר ישראל יופרט, לא יחולקו מכתבים בפריפריה".

מנגד, במשרד האוצר חוששים מדחיית המכרז. נציגת אגף התקציבים באוצר, נועם דן, אמרה בדיון כי "דחייה בהפרטה גורמת למצב בעייתי למשקיעים זרים וגורמת להעמקת הבור הכלכלי של הדואר".

11 הצעות הוגשו עד עתה לרכישת הדואר. איש העסקים דוד פורר וחברת נאופארם שבבעלותו, דלק ישראל, קרן אייפקס, אפריקה ישראל, חברת דן, בנק דיסקונט, קרן פורטיסימו, מילגם וגופים מוסדיים, לנג השקעות, דפוס בארי וקבוצה המורכבת מאוברסיז קומרס ואמיליה פיתוח.

בן סוכמן, מנכ"ל 'דפוס בארי' אמר ל'Ynet' כי "בעיניי זכייה בדואר ישראל יכולה להיות סיפור מדהים. איך קיבוץ בארי, אחרי כל השבר הזה, הופך להיות בעלים של דואר ישראל. אבל לשם כך אני נזקק לזמן כדי להחזיר את הדפוס לפעילות מלאה. אני מבקש זכות הוגנת להשתתף במכרז אבל תנו לי זמן להשתקם. אני מפחד שיעשו מחטף והמכרז יצא לדרך בלעדינו. ביקשנו כעת מהמדינה לדחות במספר חודשים כדי שנוכל להתארגן בצורה מיטבית למכרז. ברור שלא נוכל להחזיק בשתי החברות - מסר וגם הדואר - ואם צריך נמכור את מסר".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום