ניו יורק טיימס: צה"ל הוריד מצלמה למנהרה בשיפא

עיתונאים מהניו יורק טיימס נכנסו עם כוחות צה"ל לשיפא שם הוצג להם פיר אבן ובטון עם גרם מדרגות היורד אל האדמה. עדות לנוכחות חמאס שם. העיתון דיווח כי סרטון שהציג גורם ישראלי צולם באחד מפירי המנהרות שנמצאו בשיפא

ישראל לפקוביץ | חרבות ברזל 18.11.2023 | 19:50

כוחות צה"ל בשיפא | צילום: דובר צה"ל

הניו יורק טיימס דיווח כי צה"ל טוען שבידיו ישנן הוכחות להימצאות מנהרות ומתחמים תת-קרקעיים מתחת לבית החולים. העיתון דיווח כי סרטון שהציג גורם ישראלי צולם באחד מפירי המנהרות שנמצאו בשיפא, לטענת ישראל מדובר במנהרה מעשה ידי אדם, ברוחב שמספיק למעבר אנשים. בדיווח נאמר כי הסרטון נבדק על ידי מערכת העיתון, וכי ישנה מנהרה באורך מספר מטרים שבסופה נמצאת דלת משוריינת עם חרך ירי המאפשר לירות החוצה לכיוון המנהרה. לפי בכיר ישראלי הדלת "יכולה לעמוד בפיצוץ". 

חולים פצועים, עובדי בריאות ומאות פלסטינים שתפסו מחסה במקום עזבו בשבת את מתחם בית החולים שיפא בעזה, לאחר שכוחות ישראליים כיתרו בהדרגה ופשטו על המתחם בחיפוש אחר מרכז פיקוד של חמאס.

ביום חמישי עיתונאים מהניו יורק טיימס נכנסו עם כוחות צה"ל לשיפא. שם הוצג להם פיר אבן ובטון עם גרם מדרגות היורד אל האדמה. עדות לנוכחות חמאס שם.

בכירים אמריקאים אמרו כי הם בטוחים שחמאס וחמושים פלסטינים פעלו מתחת למתחם בית החולים שיפא בעיר עזה, פקיד אמריקאי בכיר שדיבר בעילום שם, אמר לניו יורק טיימס כי תקשורת שיורטה בין מחבלים שפעלו בעזה גילתה שחמאס השתמש בבתי חולים כמרכזי פיקוד ומחסני תחמושת.

"אנשי חמאס והג'יהאד האסלאמי הפלסטיני מפעילים צומת פיקוד ושליטה מאל-שיפא, בעיר עזה", אמר דובר המועצה לביטחון לאומי ג'ון קירבי. "הם איחסנו שם נשק".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום