קרבות עזים ברצועה; שישה לוחמים נפלו | הושמדו יעדי חיזבאללה

ברקע הדיבורים על מו"מ לשחרור חטופים בתמורה להשהיית הלחימה, צה"ל הודיע כי הרחיב את םעילותו בעזה; בזייתון ובג'באליה נערכים קרבות מול המוני מחבלים | חילופי אש בצפון שכללו 25 שיגורים לגליל, תקיפות של צה"ל נגד חיזבאללה ומערכת טילי קרקע-אוויר | עדכונים שוטפים

ישראל לפקוביץ | חרבות ברזל 18.11.2023 | 17:40

קרבות עזים בעזה | צילום: דובר צה"ל

צה"ל תקף מטרות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה; יורטה מטרה חשודה בשטח לבנון. לוחמי ההגנה האווירית יירטו בשעה האחרונה מטרה אווירית חשודה בשטח לבנון. בנוסף, בשעה האחרונה זוהו מספר שיגורים לעבר מוצבי צה"ל משטח לבנון.

בתגובה לשיגורים, טנקים וכלי טיס של צה"ל תקפו מספר עמדות תצפית של ארגון הטרור חיזבאללה. כמו כן, כלי טיס מאויש מרחוק של צה"ל ביצע נחיתת חירום לפנות בוקר בשטח פתוח בצפון הארץ. מתחקור ראשוני של האירוע עולה כי כלי הטיס לא נפגע מירי אויב. אין נפגעים, הנסיבות מתוחקרות.

צה"ל מרחיב את הפעילות ההתקפית בשטח רצועת עזה. בד בבד הותרו לפרסום שמותיהם של שישה לוחמים שנפלו בעזה. ביממה האחרונה יצאו כוחות אוגדה 36 למתקפה במרחב זייתון וכוחות אוגדה 162 למתקפה במרחב ג'באליה, במהלך הפעילויות נתקלו כוחותינו במחבלים רבים. פיקוד הדרום ממשיך בהרחבת הפעילות ההתקפית לשכונות נוספות במרחב רצועת עזה ופשט על מרחבי זייתון וג׳באליה במטרה לפגוע במחבלים ובתשתיות הטרור של חמאס.

כוחות צה"ל ממשיכים בשעות האחרונות בלחימה ברצועת עזה. יחידת דובדבן בסדיר ובמילואים לוקחת חלק בלחימה, הלוחמים ביצעו פשיטות על תשתיות טרור במהלכן חיסלו מחבלים בהיתקלויות. במהלך אחת הפשיטות נמצאה כמות גדולה של אמצעי לחימה וציוד צבאי בתוך בית ספר תיכון.

בעזה מדווחים כי מוסטפא סואף, עיתונאי בכיר שמקורב מאוד להנהגת חמאס, חוסל אתמול בתקיפת ביתו בעזה. בד בבד, אל-ערבייה הסעודית דיווחה כי שלוש משאיות דלק נכנסו היום לרצועת עזה.

עדכונים שוטפים:

23:05 - נקבע מותו של אסיר ביטחוני מביס"ר קציעות. האסיר, בן 38, תושב יהודה ושומרון, משויך לארגון פתח, נקלט בשב"ס במאי 2005 ומרצה מאסר בגין ניסיון לרצח, ירי לעבר אנשים, חברות בארגון לא מוכר, קשר לגרימת מוות בכוונה ואימונים צבאיים.

23:00 - צבע אדום בעוטף.

22:50 - העיתון היהודי הבריטי ג'ואיש כרוניקל': צה"ל יעשה הכל כדי לא להיכנס למנהרות שיכולות להיות ממולכדות, אך אם ימוצו כל האפשרויות הטכנולוגיות, חיילים ייכנסו לתוך המנהרות, כך אמר לעיתון מקור מודיעין ישראלי.

22:30 - מנכ"ל ארגון הבריאות העולמי: אנו עובדים על תוכנית פינוי חירום של בית החולים שיפא.

22:15 - יו"ר הקואליציה אופיר כץ ושר החוץ אלי כהן: "בימים הקרובים נקדם את הצעת חוק יסוד העדה הדרוזית, שמטרתה לעגן את מעמדה החשוב של העדה הדרוזית במדינת ישראל".

21:47 - צבע אדום בעוטף.

21:35 - השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר: אם הפרסום לפיו במערכת הביטחון גיבשו מנגנון שיאפשר העברת כספים שביודעין חלקו יגיע לחמאס הוא נכון, הרי שמדובר באיוולת חמורה שמשמעה המשך אותה הקונספציה שהובילה אותנו לאסון השבת השחורה. נתנגד לכך.

21:27 - גלנט: "העיסוק בעניינים פוליטיים גורם לפיצול ולמורך לב, אני מציע לכולנו להתמקד במטרות המלחמה".

21:25 - נתניהו על הסקרים הפוליטיים: "חיילנו נלחמים בעזה, נופלים בעזה, אני נדהם, בזה אתם מתעסקים? יהיה זמן להתעסק בפוליטיקה".

21:20 - גלנט: "מבחינתי אין הבדל בין מחבל עם רובה קלאצ'ניקוב ומדים מנומרים לבין מחבל חמאס עם חליפת 3 חלקים".

21:15 - גנץ: "מדינת ישראל עומדת לנגד עיניי לפני כל דבר אחר, המסקנה היא מלחמה עכשיו פוליטיקה אחר כך".

21:10 - גנץ: "כל מה שאנחנו עושים נועד כדי קודם כל להחזיר את הבנות והבנות הביתה".

21:07 - גלנט: "להשיב את החטופים זו מטרה שאין נעלה ממנה, החמאס משחק ברגשות של משפחות החטופים ושל אזרחי ישראל".

21:06 - גלנט: "כל יום שעובר פוחתים המקומות שמחבלי חמאס יכולים להסתתר".

21:05 - גלנט: "בימים האחרונים עברנו לשלב השני בתמרון ברצועת עזה. כוחות צה״ל מתמרנים גם מזרחה. חמאס מוכה באופן קשה, מאבד מפקדות ומנהרות".

21:04 - נתניהו: "גם אם הלחץ יגדל נעמוד בשלושת המשימות. המשימה הראשונה היא להשמיד את החמאס, המשימה השנייה להשיב את חטופנו והמשימה השלישית להבטיח שעזה לעולם לא תאיים על אזרחי ישראל".

21:03 -נתניהו: "בלי סיוע הומניטרי - גם הידידים הגדולים שלנו יתקשו לתמוך בנו".

21:02 - נתניהו: הפסקת אש זמנית רק תמורת החזרת החטופים.

21:00 - נתניהו: "אני מעריך שארה"ב רואה את האינטרס המשותף עין בעין עם ישראל - אבל גם בתוך ארה"ב וגם בתוך ארה"ב יש לחצים שמופעלים".

20:50 - נתניהו: "עד לרגע זה לא הייתה עסקת חטופים, אבל אני רוצה להבטיח שכשיהיה מה לומר אנחנו נדווח לכם על כך".

20:40 - דרום אפריקה, בנגלדש, בוליביה, קומורו וג'יבוטי ביקשו מבית הדין הפלילי הבינלאומי לחקור "פשעי מלחמה פוטנציאליים בשטחים פלסטיניים".

19:50 - השר איתמר בן גביר: "ביום שני יעלה לדיון הכנה לקריאה ראשונה חוק עונש מוות למחבלים של סיעת עוצמה יהודית שהגישה ח"כ לימור סון הר מלך, בוועדה לביטחון לאומי בראשות ח"כ צביקה פוגל. מצפה מכל חברי הכנסת לתמוך בחוק החשוב הזה".

19:40 - ברקע ההחלטה על הכנסת דלק לרצועת עזה יוצא כעת קמפיין רשת לחברי הקבינט: "אל תכניסו דלק לעזה, לא נותנים חמצן לחמאס".

19:10 - שר הביטחון גלנט בפיקוד הצפון: "נוהגים במדיניות של הגנה אקטיבית ותוקפים תשתיות התקפיות של חיזבאללה. נגיע ליעד שתושבי הצפון יחושו ביטחון מלא".

19:00 - ראש הממשלה נתניהו יכנס את קבינט המלחמה בימים הקרובים לפגישה עם נציגי משפחות החטופים.

18:42 - הותרו לפרסום שמותיהם של שישה חללי צה"ל אשר הודעה נמסרה למשפחותיהם.

18:33 - שר החוץ הטורקי באל-ג'זירה: דנו בניתוק היחסים עם ישראל.

18:30 - שר הביטחון יואב גלנט נענה לבקשת מטה המשפחות ויפגוש את נציגי המשפחות הערב בשעה 19:45 בקריה בת״א. המפגש יתקיים לפני כינוס הקבינט המדיני ביטחוני. משפחות החטופים ייפגשו גם עם השרים גנץ ואייזנקוט.

18:25 - דיווחים עזתיים: מוסטפא סואף, עיתונאי ששייך להנהגת חמאס, חוסל אתמול בתקיפת ביתו בעזה.

18:20 - חמאס טוען: "יותר מ-50 מחבלים נהרגו עד כה בהפצצת כיכר מגורים לפני שעה קלה במחנה ג'בליה, סמוך לצומת אל-חוג'ה מאחורי המסעדה הסורית".

18:15 - דובר חמאס: "איבדנו קשר עם מספר קבוצות שאחראיות על החטופים".

18:10 - לפני כינוס הקבינט המורחב: ראש הממשלה, שר הביטחון והשר בני גנץ יקיימו הערב ב-20:30 מסיבת עיתונאים.

18:00 - יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן: "קבינט המלחמה איבד את הצפון".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום