היחידה האירית שמנסה למנוע מלחמה כוללת עם חיזבאללה

חיזבאללה הנתמך על ידי איראן, משתמש במטעי הזיתים ובעצי הפרי כהסוואה כשלוחמיו משגרים טילים מעל הגבול הדרומי של לבנון. בשולי הר הגעש המבעבע הזה עומדת יחידה צבאית אירית שמנסה לשמור על השלום על גבול לבנון מאז 1978

יענקי פרבר | חרבות ברזל 18.11.2023 | 17:28

תקיפת צה"ל בלבנון | צילום: דובר צה"ל

ג'ון ספארקס עיתונאי רשת סקיי ניוז הבריטית ביקר במוצב מבודד שבו חיילים אירים עוקבים אחר "הקו הכחול" המפריד בין ישראל ללבנון - אחד האזורים המסוכנים בעולם. 

הם נפרסו במקום כחלק ממחויבות רב לאומית למניעת מלחמה כוללת, אבל גובר החשש מפני "מלחמה כוללת" לאחר הטבח שביצעו מחבלי חמאס בעוטף עזה.

מחבלי חיזבאללה הנתמכים על ידי איראן, יחד עם מספר קבוצות טרור איראניות אחרות, משתמשים במטעי הזיתים ובעצי הפרי כהסוואה כשהם משגרים טילים מעל הגבול הדרומי של לבנון.

הכתב מציין כי "הישראלים צופים מעמדות תצפית גבוהות החולשות על "הקו הכחול" המפריד בין שתי המדינות. הקולות של המל"טים של ישראל מספקים תזכורת מתמדת לנוכחותם. והמחבלים של חיזבאללה מנסים לפגוע במוצבים הישראלים".

בשולי הר הגעש המבעבע הזה עומדת יחידה צבאית אירית שמנסה לשמור על השלום על גבול לבנון מאז 1978.

החיילים הם כוח של האו"ם בלבנון (UNIFIL) - כוח רב לאומי המופקד על מעקב והרתעה מפעולות איבה.

יחידה של 550 חיילים אירים ממלאים תפקיד מפתח במשימתו של יוניפי"ל. המפקד שלהם שוחח עם כתב הערוץ סמוך לקו הכחול.

לוטננט-קולונל קת'ל קיאוהאן אומר שהלחימה האחרונה בגבול מדאיגה מאוד. אחד החיילים אמר כי "המשימה שלנו כאן היא שמירת שלום, אנחנו לא יכולים לאכוף שלום על אף אחד, צריך לרצות את זה משני הצדדים".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום