פיר מנהרה נחשף ב'שיפא' | "פגענו בבכירים מאוד בחמאס, הם מסתירים זאת"

פעילות צה"ל בבית החולים שיפא נמשכת גם הערב | במרכז הרפואי נחשפו תשתיות טרור, פיר מנהור מבצעי ורכב שהוכן לטבח ב-7/10 ובו אמצעי לחימה רבים | דו"צ חשף: ביצענו תקיפות עוצמתיות על מתחמים תת קרקעיים בהם הסתתרו בכירים מאוד בחמאס, בארגון מסתירים זאת

צביקה סגל | חרבות ברזל 16.11.2023 | 21:36

כוחות צה"ל בעזה | צילום: דובר צה"ל

כוחות צה"ל ממשיכים לפעול ולאתר תשתיות טרור בבתי חולים בעזה: בפעולה ממוקדת בבית החולים שיפט, פועלים גם בשעה זו כוחות היחידה המיוחדת שלדג, צוות קרב חטיבתי 7 ויחידות מיוחדות נוספות. הכוחות חשפו היום בשטח בית החולים פיר מבצעי של ארגון הטרור חמאס. כמו כן, נמצא רכב ממולכד שהוכן כבר ליום ה-7/10 ובו אמצעי לחימה רבים.

במקביל, במסגרת המשך הפשיטה והסריקות בבית החולים רנתיסי, לוחמי צוות הקרב החטיבתי של חטיבה 401 ולוחמי יחידת יהל"ם המשיכו לחשוף את המנהרה המבצעית בבית החולים. צה"ל תמונות ראשונות מהמנהרה, בהן ניתן לראות את מבנה המנהרה ודלתות ההדף בהן משתמש ארגון הטרור חמאס, למניעת כניסת כוחותינו לתשתיות התת קרקע שבהן הוא משתמש.

בתוך כך, דובר צה"ל אמר הערב כי בימים האחרונים בוצעו שתי תקיפות עוצמתיות על שני מתחמים תת קרקעיים שונים. באחד הסתתרו שני בכירים בזרוע הצבאית של חמאס - אחמד ע׳נדור ואיימן סיאם. במתחהשני הסתתרו בכירי הזרוע המדינית של חמאס, בהם רווחי מושתהא, עאסם דע׳לס וסאמח אל-סראג׳. "בחמאס מנסים להסתיר את תוצאות התקיפה. ניתן לומר בוודאות כי תת הקרקע בו שהו נפגע באופן קשה מאוד", אמר דובר צה"ל דניאל הגרי.

מוקדם יותר הותר לפרסום כי גופתה של החטופה יהודית וייס ז"ל חולצה על ידי כוח צה"ל ממבנה סמוך לבית החולים שיפא ברצועת עזה לשטח מדינת ישראל. במבנה בו נמצאה יהודית ז"ל נמצאו גם ציוד צבאי ואמצעי לחימה מסוג קלאצ׳ניקוב וטיל RPG.

עדכונים שוטפים

22:59 שר האוצר בצלאל סמוטריץ': "הגיע הזמן שקבינט המלחמה יתחיל לשדר עוצמה, ינתק מגע ויבהיר במעשים לסינוואר הנאצי ולפטרון הקטארי שלו שמכאן והלאה רק אנחנו קובעים את התנאים".

22:23 דיווחים פלסטינים: צה"ל פועל כעת נגד יעדי טרור בג'נין

22:21 כ-100 ילדים פלסטינים פצועים צפויים לצאת מחר מעזה למצרים, הם יועברו לטיפול רפואי באיחוד האמירויות.

22:17 שלילת תושבות לשני אסירים פעילי טרור ממזרח ירושלים ומהעיר העתיקה, שנעצרו ע"י היחידה המרכזית במחוז ירושלים. מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג׳מן בירך: "צעד חשוב נגד הטרור ופעילי טרור משמעותיים באשר הם".

21:59 נתניהו ל-CBS: "יש לנו אינדיקציות חזקות שחלק מהחטופים הוחזקו בשיפא"

21:23 החל הדיון בקבינט המלחמה

21:19 דובר צה"ל: ביצענו תקיפות עוצמתיות על שני מתחמים תת קרקעיים בהם שהו בכירים בחמאס, בארגון מנסים להסתיר את תוצאות התקיפות

21:14 דובר צה"ל: חשפנו בשיפא תשתיות טרור, פיר מנהור מבצעי ורכב שהוכן לטבח בעוטף עזה

20:40 - הפייננשל טיימס: ישראל מאמינה שהמנהיגות הבכירה של חמאס נמצאת כעת בדרום עזה

20:30 - בני גנץ: "שוחחתי הערב עם מנהיג המיעוט הרפובליקני בסנאט, מיץ' מקונל. ביקשתי להודות לו על עמידתו לצד מדינת ישראל ועל שיתוף הפעולה שיצוק בערכים ואינטרסים ומשותפים. שוחחנו על הצורך לקדם באופן דו מפלגתי את חבילת התמיכה האמריקאית הנמצאת לפתחו של הקונגרס"

 

20:18 - גופתה של החטופה יהודית וייס הי"ד חולצה על ידי כוח צה״ל ממבנה סמוך לבית החולים שיפאא׳ ברצועת עזה לשטח מדינת ישראל. במבנה בו נמצאה יהודית ז״ל נמצאו גם ציוד צבאי ואמצעי לחימה מסוג קלאצ׳ניקוב וטיל RPG.

20:01 - הרמטכ"ל בתוך רצועת עזה: "קרובים להשמיד את המערכת הצבאית בצפון הרצועה"

19:45 - שר הביטחון גלנט בהערכת מצב לעורף האזרחי: "מערכת הביטחון פועלת כדי לאפשר לחלק מתושבי העוטף לשוב לביתם בתחילת שנת 2024"

 

19:30 - כתובות נאצה רוססו היום על מרכז הקהילה היהודית בלובליאנה - סלובניה, על דלת המרכז רוסס צלב קרס יחד עם מגן דוד.

19:22 - שר החוץ של האיחוד האירופי ג'וזף בורל לאחר ביקורו בקיבוץ בארי: "ראיתי היום את ההרס בקיבוץ בארי שהותקף על ידי מחבלי חמאס ב-7 באוקטובר. שום דבר לא מצדיק הרג נשים, ילדים, קשישים או חטיפתם מבתיהם. צריך לשחרר אותם מיד וללא תנאים"

19:05 - שר המשפטים יריב לוין: "יאיר לפיד בוחר לעסוק בפוליטיקה קטנה. קריאתו להחליף את ראש הממשלה בעיצומה של מלחמה, מעידה על חוסר הבנה מוחלט של מה שנדרש בימים אלה"

18:35 - נשיא המדינה בראיון לסוכנות הידיעות הבינלאומית EFE: "מנהיגי אמריקה הלטינית בעלי קשר לאיראן חייבים לסייע בשחרור החטופים".

18:05 - רב"ט אברהם פטנה, נפל בפיגוע במחסום המנהרות בירושלים. בנוסף, שני לוחמים מגדוד 53, חטיבה 188 נפצעו קשה בקרב בצפון רצועת עזה.

לעדכונים קודמים מהמלחמה

בחדרי חרדים

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום