ירידה בהיקף פרסום מודעות הדרושים והיקף הגיוסים החודשי הממוצע

חלה ירידה של כ- 40% בהיקף פרסום מודעות דרושים בארבעת השבועות שאחרי פרוץ המלחמה בהשוואה להיקף פרסום מודעות הדרושים החודשי הממוצע בחודשים ינואר-ספטמבר 2023.

קובי ברקת | כלכלי 16.11.2023 | 13:01

לשכת התעסוקה | צילום: שירות התעסוקה

פרויקט משרד העבודה לניטור ביקושים לעובדים בשוק העבודה בישראל מאפשר מעקב חודשי שוטף אחר טרנדים של מודעות דרושים בשוק העבודה, באמצעות ניטור לוחות משרות מרכזיים במשק (Alljobs, indeed.il). מעקב זה מאפשר לנו ללמוד על הביקושים מצד מעסיקים ברוב ענפי המשק.

ניטור המגמות לאחר פרוץ מלחמת "חרבות ברזל", מצביע על ירידה של כ- 40% בהיקף פרסום מודעות דרושים בארבעת השבועות שאחרי פרוץ המלחמה בהשוואה להיקף פרסום מודעות הדרושים החודשי הממוצע בחודשים ינואר-ספטמבר 2023. ברמה האזורית רואים ירידה חדה באזור הדרום (52%) ובמרכז הארץ (48%) בירושלים (48%) ובצפון (46%) אזור ת״א (31%).

בנוסף, היקף הגיוסים החודשי הממוצע ירד מ- 46,000 ל- 27,000 מודעות בחודש.

מנכ״ל משרד העבודה, ישראל אוזן אמר: "משרד העבודה אמון על שוק העבודה בישראל ומשכך תפקידנו לייצר תמונת מצב מלאה על מצב המשק. לאחר פרסום האומדן המשקי ראינו שיש חוסר של כ-760 אלף איש בכוח העבודה, כעת אנו מנתחים את איזורי הביקוש ומתחילים לייצר לכך פתרונות. המשרד יוזם ירידי תעסוקה שהחלו השבוע ומחבר עובדים למעסיקים כדי לייצב את המשק בשעה זו ככל הניתן".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום