הערכה: המחבלים תכננו להיכנס לירושלים - ולבצע פיגוע גדול

התכנית המקורית של המחבלים ממחסום המנהרות הייתה להגיע לבירה ולבצע פיגוע משמעותי | מפקד המחוז: "המפגש הראשון עם כוחות הביטחון מנע את זה"

אבי גדלוביץ' | חרבות ברזל 16.11.2023 | 11:06

זירת הפיגוע | צילום: דוברות המשטרה

במשטרה מעריכים כי חוליית המחבלים שביצעה את הפיגוע במחסום המנהרות, תכננה להיכנס לתוך ירושלים ולבצע פיגוע משמעותי. התכנית המקורית סוכלה לאחר שהמאבטחים במחסום חשדו בהם והחלו לבדוק את רכבם. מחשש שייחשפו, פתחו המחבלים באש.

ברכבם של המחבלים אותרו גרזנים ותחמושת רבה, איתם תכננו להיכנס לבירה. חבלני מחוז ירושלים השלימו את זיכוי זירת הפיגוע ושללו חשד להימצאות מטען בזירה.

מבדיקה של הרכב שעמו הגיעו המחבלים למחסום מכיוון איו"ש, התברר כי הוא נושא לוחיות זיהוי משוכפלות. בזירה נתפסו 2 אקדחים ונשק מסוג m-16 שעמו ביצעו המחבלים את פיגוע הירי. סריקות המשטרה נמשכות באזור לשלילת מעורבים נוספים.

מפקד מחוז ירושלים שהגיע לזירת הפיגוע אמר: "המחבלים הם תושבי חברון. ברכב שלהם אותרו נשקים ארוכים, תחמושת רבה וגרזנים. אנחנו מעריכים שהייתה להם כוונה להיכנס לירושלים ולבצע שם פיגוע גדול, אך המפגש הראשון עם כוחות הביטחון מנע את זה".

בפיגוע נפצעו שישה מאנשי מכוחות הביטחון פונו לקבלת טיפול רפואי בבתי החולים, בהם פצוע אחד באורח אנוש, והיתר באורח קל עד בינוני. 2 אזרחיות נוספות נפגעות קל מאוד וטופלו בזירה.

בהערכת מצב שהתקיימה לפני זמן קצר, מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג׳מן שיבח את תפקודם ונחישותם של כוחות הביטחון שפעלו במעבר וניטרלו את חוליית המחבלים בירי.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום