נחשפה פעילות חמאס בשיפא | מפקד פיקוד הדרום: "נמשיך קדימה כדי להכות באויב"

כמעט יממה לאחר שנכנס לבית החולים שיפא, צה"ל חשף ראיות לפעילות טרור של חמאס במרכז הרפואי שנחשב לאחד מסמלי הרצועה | מפקד פיקוד דרום: "ממשיכים ופועלים בליבת העיר עזה, נמשיך ונפעל קדימה לאור התוכניות המבצעיות שלנו כדי להכות באויב" | כל העדכונים

צביקה סגל | חרבות ברזל 15.11.2023 | 22:03

כוחות צה"ל בשיפא | צילום: דובר צה"ל

כמעט יממה לאחר שהצבא החל לפעול בבית החולים שיפא, שנחשב לאח מסמלי הרצועה, פרסם הערב דובר צה"ל הוכחות לכך שחמאס פעל במרכז הרפואי למטרות טרור. בין היתר אותרו מפקדה מבצעית, אמצעי לחימה וציוד טכנולוגי בבניין ה-MRI של בית החולים. יחידת שלדג ויחידות מיוחדות נוספות בפיקוד אוגדה 36, ממשיכות לפעול באופן ממוקד במרחב בית החולים בו הן סורקות אחר תשתיות ואמצעי טרור של ארגון הטרור חמאס.

במהלך הכניסה למרחב בית החולים, נתקלו הלוחמים במספר מחבלים וחיסלו אותם. במהלך סריקות בתוך אחת ממחלקות בית החולים, איתרו הלוחמים חדר ובו אמצעים טכנולוגיים יחודים, ציוד לחימה וציוד צבאי שמשמש את ארגון הטרור חמאס. במחלקה נוספת אותרה מפקדה מבצעית ואמצעים טכנולגיים השייכים לארגון הטרור חמאס ומעידים על השימוש של ארגון הטרור בבית החולים לצרכי טרור. 

מפקד פיקוד הדרום, האלוף ירון פינקלמן, שהצטרף לכוחות הלוחמים ברצועת עזה, אמר היום: "אנחנו ממשיכים ופועלים בליבת העיר עזה, בליבת בירת הטרור. אנחנו נמצאים בעומק מחנה הפליטים שאטי, עליו השגנו שליטה. כוחותינו הרגו פה מחבלים רבים, שבו רבים והרסו תשתיות רבות. במקביל לכך, נמשכת הפעולה בדרום העיר והלילה נכנסנו לפעולה ממוקדת לתוך בית החולים שיפא למול מודיעין מדויק. נמשיך ונפעל קדימה לאור התוכניות המבצעיות שלנו כדי להכות באויב".

עדכונים שוטפים:

23:13 - שגריר ישראל לאו״ם גלעד ארדן הגיב להחלטת מועצת הבטחון: "החלטת המועצה מנותקת מהמציאות ולא תהיה לה שום משמעות בפועל- ישראל ממילא פועלת לפי החוק הבינ״ל ואילו מחבלי החמאס כלל לא יקראו את ההחלטה ולא יפעלו לפיה. מצער שהמועצה ממשיכה להתעלם, לא לגנות או אפילו להזכיר את הטבח שביצע חמאס ב-7.10 ואשר הוביל למלחמה בעזה. זה מביש".

23:10 - בעזה מדווחים כי כוחות צה''ל נכנסו שוב לתוך בית החולים שיפא.

ראש מחלקת כוויות במתחם אל-שיפא, אמר לאל-ג'זירה: "דחפורים ישראלים הסתערו על המתחם מהכניסה הדרומית"

23:00 - מועצת הביטחון של האו"ם אישרה הצעת החלטה (שלא מחייבת) להרחיב את ההפוגות ההומנטיריות ולשחרר את כל החטופים. 12 מדינות הצביעו בעד. ארה"ב, בריטניה ורוסיה נמנעו

22:45 - דיווח בארה"ב: גרמניה הציעה שהאו"ם יהיה אחראי על עזה אחרי המלחמה

22:20 גלנט ומזכיר ההגנה האמריקאי אוסטין שוחחו פעם נוספת. אוסטין לגלנט: ״להגביר את הסיוע ההומניטרי ולהבטיח שהפעולות הצבאיות עומדות בחוק הבינלאומי".

 

21:20 - צבע אדום בעוטף

21:15 - מפקד פיקוד הדרום: ״הלילה נכנסנו לפעולה ממוקדת לתוך בית החולים שיפאא׳. נמשיך ונפעל קדימה״

 

20:35 - דובר צה״ל הגרי מעדכן על 368 חללי צה''ל ו-239 חטופים.

20:28 - דובר צה״ל הגרי: מצאנו מדים של פעילי חמאס שהושלכו ברצפת בית החולים על מנת שהמחבלים יוכלו להימלט במסווה אזרחי

20:15 - ההערכה בישראל: התקדמות במגעים לשחרור חטופים. ניתן יהיה להגיע לסיכום על עסקה ביממות הקרובות. המימוש של העסקה - יתקיים בפעימות, לאורך כמה ימים

20:00 - משרד החוץ הירדני מגנה את "ההפצצה הישראלית סביב בית החולים השדה הירדני בעזה". הירדנים טוענים כי 7 מעובדיו נפצעו

19:45- חלק מבני משפחת החטופים נפגשו עם שגריר קטאר בגרמניה, וביקשו ממנו לפעול לשחרור בני משפחתם שנמצאים בשבי חמאס

19:19 - חיזבאללה קיבל אחריות על פעולה נוספת נגד ישראל בגבול לבנון. מאז הבוקר - שבע קבלות אחריות של ארגון הטרור

19:16 - גלנט ללוחמים: "מבצעים כל פעולה שיכולה להביא לחילוץ החטופים. רק הלחץ הצבאי על החמאס מקפיץ את שחרור החטופים קדימה".

19:07 - נתניהו נגד ארדואן: "הפציץ כפרים טורקים, בתוך גבולות טורקיה. לא נסכים לקבל הטפות ממנו".

לעדכונים קודמים מהמלחמה

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום