כוחות צה"ל יוצאים משיפא | דיווחים על התקדמות לעסקת שבויים

בכיר ישראלי אומר על הפעילות בביה"ח כי הכוחות מצאו עדויות למפקדה צבאית, דו"צ סיפר: "מצאנו מדי חמאס שהושלכו בביה"ח ע"מ שהמחבלים יוכלו להימלט במסווה אזרחי" | דיווח ערבי: "קהיר מגבירה המאמצים במטרה לזרז השלמת עסקת חטופים" | כל העדכונים

צביקה סגל | חרבות ברזל 15.11.2023 | 13:30

מלחמת חרבות ברזל | צילום: דובר צה"ל

צה"ל מסיים את פעולתו בבית החולים שיפא בעזה, שעות ארוכות לאחר שפשט לראשונה על מתחם בית החולים. בצה"ל הבהירו במהלך הלילה כי הכוחות פועלים כנגד ארגון הטרור חמאס, "בחלק מסוים של בית החולים", בשל "מידע מודיעיני וצורך מבצעי". לפי דיווחים ערביים מדובר בפעולה מעמיקה יותר והכוחות, שכוללים דוברי ערבית, מתשאלים חלק מהחולים והצוות הרפואי.

לפי צה"ל, הכוחות פעלו באופן ממוקד בחלק ממרחב בית החולים שיפא, בו הם סרקו אחר תשתיות ואמצעי טרור של ארגון הטרור. כמו כן, הכוחות מסרו ציוד הומניטרי והניחו אותו בכניסה לבית החולים. "הפעילות מתקיימת במתחם מוגדר אשר לגביו קיים מידע מודיעיני המעיד על פעילות טרור של ארגון הטרור חמאס ובהתאם לצורך מבצעי", מסר דובר צה"ל. בטרם נכנסו לבית החולים נתקלו כוחותינו במטענים וחוליות מחבלים, והתפתחה לחימה ממנה חוסלו מחבלים.

בתוך כך, נמשכים המגעים האינטנסיביים לעסקה לשחרור חטופים. בכיר מצרי אמר היום לעיתון הקטארי "אל-ערבי אל-ג'דיד" כי ביומיים האחרונים התקדמו המגעים עם ישראל בנוגע לעסקה. "קהיר מגבירה את המאמצים בתיאום עם קטאר, במטרה לזרז את השלמת העסקה מחשש להתפשטות המשבר לשטחים מצריים", אמר הגורם המצרי.

עדכונים שוטפים:

21:20 - צבע אדום בעוטף

21:15 - מפקד פיקוד הדרום: ״הלילה נכנסנו לפעולה ממוקדת לתוך בית החולים שיפאא׳. נמשיך ונפעל קדימה״

 

20:35 - דובר צה״ל הגרי מעדכן על 368 חללי צה''ל ו-239 חטופים.

20:28 - דובר צה״ל הגרי: מצאנו מדים של פעילי חמאס שהושלכו ברצפת בית החולים על מנת שהמחבלים יוכלו להימלט במסווה אזרחי

20:15 - ההערכה בישראל: התקדמות במגעים לשחרור חטופים. ניתן יהיה להגיע לסיכום על עסקה ביממות הקרובות. המימוש של העסקה - יתקיים בפעימות, לאורך כמה ימים

20:00 - משרד החוץ הירדני מגנה את "ההפצצה הישראלית סביב בית החולים השדה הירדני בעזה". הירדנים טוענים כי 7 מעובדיו נפצעו

19:45- חלק מבני משפחת החטופים נפגשו עם שגריר קטאר בגרמניה, וביקשו ממנו לפעול לשחרור בני משפחתם שנמצאים בשבי חמאס

19:19 - חיזבאללה קיבל אחריות על פעולה נוספת נגד ישראל בגבול לבנון. מאז הבוקר - שבע קבלות אחריות של ארגון הטרור

19:16 - גלנט ללוחמים: "מבצעים כל פעולה שיכולה להביא לחילוץ החטופים. רק הלחץ הצבאי על החמאס מקפיץ את שחרור החטופים קדימה".

19:07 - נתניהו נגד ארדואן: "הפציץ כפרים טורקים, בתוך גבולות טורקיה. לא נסכים לקבל הטפות ממנו".

18:55 - אל ג'זירה: משרד התקשורת בהנהלת חמאס מדווח, כי 95 מפקדות ממשלתיות נהרסו בתקיפות ישראליות על עזה.

18:50 - דיווח: מל"ט ששוגר מתימן יורט ע"י ספינה אמריקנית בים האדום.

18:35 - שרה נתניהו לרעייתו של ביידן: "חטופה ישראלית ילדה את תינוקה בשבי חמאס".

18:15 - צבע אדום בעוטף עזה.

18:10 - משפחות ורופאי החטופים דורשים מארגוני הבריאות העולמיים להתערב למען החטופים בעזה: "החטופים בסכנת חיים. הם זקוקים לטיפול רפואי באופן מיידי. אל תפרו את שבועתכם כרופאים, טפלו בהם עכשיו".

17:47 - חשד לחדירת כלי טיס במספר ישובים באצבע הגליל.

17:30 - המנהיג העליון של איראן במסר ברור לראשי החמאס: "לא נתתם לנו אזהרה על המתקפה ב-7 באוקטובר ואנחנו לא ניכנס למלחמה בשבילכם".

16:30 - השרה מירי רגב: "דלק לאונר"א זה דלק לחמאס".

16:10 - דובר צה"ל מעדכן כי בשעה האחרונה זוהו מספר שיגורים משטח לבנון לשטח ישראל. אין נפגעים. כוחות צה"ל תוקפים כעת בארטילריה את מקורות הירי.

 

15:45 - ראש הממשלה בנימין נתניהו בזיקים: "אין מקום בעזה שלא נגיע אליו. אין מסתור, אין מחסה - אין מקלט למרצחי החמאס".

15:15 - צבע אדום בעוטף ובגליל העליון.

15:00 - צבע אדום בשדרות ובעוטף.

14:45 - צה"ל הפציץ את בניין המועצה המחוקקת של חמאס, בו הצטלמו לוחמי צה"ל.

14:40 - גורם צבאי בכיר אמר כי לצה"ל יש "ראיות קונקרטיות" לכך שחמאס משתמש בבית החולים אל-שיפא כמתקן צבאי. "בשעה האחרונה ראינו ראיות קונקרטיות לכך שמחבלי חמאס השתמשו בבית החולים שיפא כמפקדת טרור", אומר גורם רשמי בצה"ל לטיימס אוף ישראל. הבכיר לא הרחיב על מהות הראיות, אך אמר כי צה"ל יפרסם חלקים מהמידע. עוד אמר כי כלי נשק ו"תשתיות טרור" אחרות אותרו בתוך מתחם בית החולים.

14:30 - רויטרס: עסקה קטארית כוללת שחרור 50 נשים וילדים תמורת מחבלות ומחבלים קטינים ושלושה ימי הפסקת אש.

14:20 - ראש ממשלת ספרד פדרו סנצ'ס, אמר כי ספרד תפעל להכיר במדינה פלסטינית.

14:10 - בכיר ישראלי: "מטרת הפעולה בבית החולים שיפא לא הייתה לשחרר חטופים אלא לאתר פירי מנהרות של חמאס שיוצאים משם לכל חלקי עזה".

14:05 - אזעקה נוספת סמוך לגבול הצפון.

14:00 - במקביל: אזעקות באשקלון, בקרית שמונה ובעוטף עזה.

13:50 - בני גנץ מכין את הקרקע לעסקה חלקית שתכלול הפוגה: ‏"גם אם נידרש להפוגה בלחימה כדי להחזיר את חטופינו - לא תהיה עצירה בלחימה עד שנשיג את מטרותינו".

12:45 - השר גנץ: "לא יהיו ערי מקלט, לא יהיו בתי מקלט. נגיע לראשי השלטון של החמאס כמו שהגענו למוקדי השלטון. ומה שאנחנו עושים באפקטיביות בדרום – יכול לעבוד אפילו טוב יותר בצפון".

12:30 - ברקע המלחמה ברצועת עזה, נשיא טורקיה רג'יפ טאיפ ארדואן כינה את ישראל "מדינת טרור", טען כי היא "מבצעת רצח עם בעזה". בנוסף, ארדואן, שמאז אמירתו המביכה של השר עמיחי אליהו מקפיד להדהד את מדיניות העמימות הגרעינית של ישראל, פנה בדבריו לראש הממשלה בנימין נתניהו: "זה ברור שלישראל יש נשק גרעיני. נתניהו, תענו - יש לכם פצצה גרעינית או לא?". (רויטרס)

12:05 - בכנסת תתקיים היום הקרנה שניה של סרטון הזוועות לבקשת ח״כים שלא הגיעו בפעם הקודמת. נרשמו כ20, ח״כים וח״כים לשעבר. בין הנרשמים גם ח״כ אימאן חטיב יאסין, וגם ח״כ טיבי ועודה שלא השתתפו בהקרנה הקודמת.

 

11:50 - יו״ר ועדת החוקה חה״כ שמחה רוטמן בביקורת: "לא רואה כיצד הכנסת דלק וסיוע הומניטארי לחמאס שבימים אלה ממש ממשיך בלוחמה הפסיכולוגית ובהתעללות במשפחות החטופים, ודרכם בחברה הישראלי כולה, מקרבת אותנו ליום בו ישוחררו כלל החטופים, ואני אדרוש הסברים בעניין זה".

 

 

 

11:25 - דובר צה"ל בערבית, סא"ל אביחי אדרעי פנה לתושבי העיר עזה וצפון הרצועה, והודיע כי ציר סלאח א-דין פתוח גם היום עד השעה 16:00 - למעבר תושבים דרומה. במקביל, הוא הודיע על הפוגה בלחימה בשתי שכונות באזור ג'באליא בשעות 10:00-14:00, למטרות הומניטריות

11:20 - חיילי גדוד 51 של גולני הצטלמו במכללה צבאית של חמאס בעזה.

11:10 - ועדת האתיקה החליטה פה אחד להטיל על חברת הכנסת ח’טיב יאסין סנקציה של הרחקה מישיבות הכנסת והמליאה לתקופה של חודש וכן שלילת שכר לשבועיים, לאחר שהכחישה את מעשי הזוועות שנעשו בטבח בעוטף עזה.

עוד הוחלט בוועדת האתיקה פה אחד כי חברת הכנסת עאידה תומא סולימאן תורחק לחודשיים מישיבות ועדות הכנסת והמליאה ושלילת שכר לתקופה של שבועיים לאחר שהאשימה את צה״ל בפשעי מלחמה.

11:00 - שר הביטחון גלנט לשליח הבית הלבן למזרח התיכון ברט מקגורק: "הפעולה בעזה לא תיפסק עד להשלמת המשימה - חיסול החמאס והשבת החטופים".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום