מדוע לא כל האמבולנסים החליפו סירנה

בימי מלחמה מחליפים האמבולנסים של מד"א את הסירנה לכזו שמוכרת במדינות אירופה, היות והסירנה הרגילה דומה לאזעקה. אולם ישנם אמבולנסים רבים שלא החליפו ויש לכך סיבה | בשורה התחתונה, את האזרחים ששומעים את הסירנה הרגילה - התירוץ לא מרגיע

קובי עוזיאלי | חדשות בארץ 15.11.2023 | 09:06

ניידת טיפול נמרץ. אילוסטרציה | צילום: דוברות מד"א

עם פרוץ המלחמה, ברוב חלקי הארץ הוחלפה הסירנה באמבולנסים של מד"א מהצליל המוכר של צפירות עולות ויורדות (שמזכיר אזעקה ולכן לא מתאים לימים אלה) לצליל מלחיץ פחות כמו זה שמקובל בערים באירופה.

בתוכנית 'יהיה בסדר' בגל"צ ביקשו מהמאזינים להקליט איך נשמעות הסירנות במקום מגוריהם, המערכת קיבלה בתגובה דיווחים מערים רבות שבהן האמבולנסים עדיין משמיעים את הסירנה הישנה: חיפה, ערד, ראש העין, אשדוד, אשקלון, נהריה/רגבה, קרית גת וקרית ביאליק.

מערכת התוכנית פנתה למד"א בשאלה, למה לא בכל האמבולנסים נעשה השינוי. ההסבר שניתן הוא ש"לא בכל 1400 האמבולנסים שמפעילה מד"א קיים הפיצ'ר/הכפתור שמחליף את הצליל. בכל אמבולנס שבו הטכנולוגיה קיימת - זה נעשה". במד"א גם מזכירים שיש גופי הצלה נוספים שמפעילים אמבולנסים והסירנות שנשמעות לא בהכרח בוקעות מאמבולנסים של מד"א.

את חגי, שגר לא רחוק מבית החולים 'ברזילי' באשקלון ומתחילת המלחמה שומע סירנות לרוב, זה לא מנחם, שכן באזור שלו הן רק מהסוג העולה ויורד, ובעיר הכי מטווחת בישראל זה בהחלט לא תורם לשלוות הנפש של התושבים.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום