5 שיגורים למרכז הארץ | דו"צ חשף מערך טרור מתחת לבית חולים

מספר שיגורים לעבר יישובי השפלה ולמרכז הארץ | פגיעה בבית בעוטף ללא נפגעים | צה"ל תקף תשתיות טרור ואתרים צבאיים של ארגון חיזבאללה, בתגובה לשיגורים ביממה האחרונה | נתניהו: "יש מי שחושב שיכול להרחיב את התקיפות נגד כוחותינו ונגד אזרחים - זה משחק באש"

צביקה סגל | חרבות ברזל 13.11.2023 | 17:43

מלחמת חרבות ברזל | צילום: פלאש 90 / דובר צה"ל

צה"ל ממשיך להעמיק את הפעולה הקרקעית ברצועה, ולפי דיווחים פלסטינים טנק ישראלי אף נצפה הבוקר באחד משערי בית החולים שיפא. מוקדם יותר דווח כי צה"ל חיסול חוליית מחבלים שפעלה במרחב בית החולים "אל-קודס" וירתה לעבר כוחותינו מהכניסה אליו. הירי התבצע על ידי חוליית מחבלים שנטמעה בקבוצת אזרחים בכניסה לבית החולים. הכוחות הצליחו לזהות בין האזרחים חולית מחבלים עם שני משגרי RPG. באירוע חוסלו כ-21 מחבלים, אין נפגעים לכוחותינו.

בצהריים השלימו כוחות צה"ל השלימו תקיפה של מטרות טרור בלבנון. בין היתר, מטוסי קרב של צה"ל תקפו מספר תשתיות טרור ואתרים צבאיים של ארגון חיזבאללה, זאת בתגובה לשיגורים ביממה האחרונה ולירי הנ"ט ממנו נרצח אזרח עובד חברת החשמל. בין המטרות שנתקפו, תשתיות טרור, מתחמים בהם אוחסנו אמצעי לחימה שונים ומפקדה מבצעית בשימוש הארגון.

ראש הממשלה נתניהו שנפגש עם לוחמי הגדס"ר הבדואי, אמר: "בחילופי האש בצפון יש מי שחושב שיכול להרחיב את התקיפות נגד כוחותינו ונגד אזרחים - זה משחק באש. אש תיענה באש הרבה יותר חזקה. שלא ינסו אותנו כי הראנו רק מקצת מהכוח שלנו. כל פגיעה בנו - אנחנו נפגע באלה שפוגעים בנו. אנחנו נחזיר את הביטחון לצפון ואנחנו נחזיר את הביטחון לדרום. אנחנו נחזיר את הביטחון למדינת ישראל, אבל קודם כל בניצחון כאן - החמאס יחוסל".

עדכונים שוטפים מהשטח:

22:50 - הותר לפרסום: בישראל מעריכים שבמהלך השהות בשבי, אחת מהחטופות ילדה תינוק.

22:32 - אזעקות בגליל העליון - חשד לחדירת כלי טיס עוין - התברר כהתראת שווא.

22:00 - דובר צה"ל מציג אופנוע עם פגיעות ירי שאותר במרתף בית החולים בצפון עזה ושימש את מחבלי חמאס ב-7 באוקטובר. ע"פ החשד אחד החטופים הובא באופנוע הזה לתוך בית החולים כשהוא פצוע. דובר צה"ל טוען בנוסף כי לפי כל הסימנים הוחזקו במקום חטופים. במקום נמצאו חוטים זרוקים לי כיסאות שככל הנראה שימשו לקשירת החטופים.

 

20:57 - פיצוצים עזים כעת בעזה: דיווח על עשרות הרוגים בתקיפות של צהל בג׳באליה

20:50 - תמונה היסטורית: חיילי גולני בפרלמנט חמאס בעזה. צילום לפי סעיף 27א

20:33 - הרשות הפלסטינית החזירה לישראל את 402 מיליון שח כספי משלם המיסים שקיבלה, זאת במחאה על כך שאינם כוללים את הכספים שאמורים היו לעבור לעזה 

20:10 - ללא נפגעים בשיגורים האחרונים. נפילה בתוך אחד מקיבוצי העוטף. יש נזק לבית ורכבים במקום. 

20:03 - אזעקות בשפלה: גן שורק, פארק תעשיות פלמחים, ראשון לציון - מערב ובגוש דן: תל אביב, בת-ים, חולון

20:00 - שר הביטחון יואב גלנט סיים לפני זמן קצר הערכת מצב בה עמד על התקדמות כוחות צה״ל בלחימה בעזה. שר הביטחון אמר בסיום הערכת המצב: ״אין כוח של חמאס שמסוגל לעצור את צה״ל. צה״ל מתקדם לכל נקודה. ארגון החמאס איבד שליטה בעזה, מחבלים בורחים דרומה, אזרחים הולכים ובוזזים את בסיסי החמאס, אין להם אמון בשלטון״.

19:46 - צבע אדום עוטף עזה: זיקים

19:39 - צבע אדום עוטף עזה: זיקים, נתיב העשרה

19:25 - בשל המצב הביטחוני, פיקוד העורף קבע הנחיות לניהול שגרת החיים מהיום (שני) עד ליום רביעי, 15 בנובמבר בשעה 18:00

18:50 - שר החוץ אלי כהן מבהיר: "מבחינתנו אין שעון חול - לא נפסיק עד שנחסל את חמאס".

18:40 - ראש הממשלה נתניהו ללוחמי גדוד קרקל: "זה לא מבצע זה לא סבב - זו מלחמה עד הסוף".

18:15 - כוחות צה"ל תקפו עמדות שיגור ומחבל שלקח חלק בביצוע ירי לעבר שטח ישראל. בנוסף, טנק של צה"ל תקף חוליה שניסתה לשגר טילי נ"ט לעבר מרחב שתולה לפני זמן קצר.

18:00 - ‏תחנות אופקים ונתיבות אשר נסגרו ב-7 לאוקטובר, תיפתחנה מחדש לשירות. תופעלנה רכבות בתדירות של רכבת אחת מידי שעה, לכל כיוון, בין תחנות נתיבות-אופקים-באר שבע צפון האוניברסיטה.

17:45 -צה"ל ושב"כ חיסלו את אחראי מערך הנ"ט בחטיבת חאן יונס ואת ראש המודיעין הצבאי לשעבר של ארגון הטרור חמאס.

 

17:20 - שר החוץ כהן בתדרוך כתבים: "החלון המדיני שיש לנו הוא בין שבועיים לשלושה".

17:10 - גנץ בסיור בצפון: "אני אומר לאויבינו מדרום וגם מצפון: יומכם הגיע".

16:40 - ראש הממשלה נתניהו על חילופי האש בצפון: "יש מי שחושב שיכול להרחיב את התקיפות נגד כוחותינו ונגד אזרחים - זה משחק באש. אש תיענה באש הרבה יותר חזקה. שלא ינסו אותנו כי הראנו רק מקצת מהכוח שלנו".

16:35 - חיזבאללה הודיע על מחבל נוסף שנהרג: ה-74 מתחילת המלחמה.

15:46 - בעקבות דיווח על חשד לאירוע בטחוני בצד הירדני ליד נהר הירמוך, הוקפצו כוחות הביטחון, בדקו את השטח והחזירו את המצב לשגרה.

15:45 - אונר"א תפסיק את מתן שירותיה לתושבי הרצועה תוך 48 שעות, בשל המחסור בדלק ואי הכנסה של דלק דרך מעבר רפיח.

15:40 - 98 משאיות עם סיוע הומניטרי נכנסו לעזה ממצרים.

 

15:20 - צה"ל: מחבלים ירו RPG מתוך בית חולים בעזה, 21 מחבלים חוסלו.

14:45 - מטוסי קרב של צה"ל תקפו לפני זמן קצר מספר תשתיות טרור ואתרים צבאיים של ארגון הטרור חיזבאללה, זאת בתגובה לשיגורים ביממה האחרונה. בין המטרות שנתקפו, תשתיות טרור, מתחמים בהם אוחסנו אמצעי לחימה שונים ומפקדה מבצעית בשימוש הארגון.

14:40 - אזעקות בגליל המערבי.

14:30 - ראש האופוזיציה לפיד בישיבת הסיעה: "ראש הממשלה נתניהו צריך להפסיק את הניסיונות להסיר אחריות מעצמו. אם נתניהו ימשיך לעסוק בשאלה מי אשם ומי כשיר, גם אנחנו נדון בשאלה מי אשם ומי כשיר. הוא לא ייצא מהדיון הזה טוב".

14:15 - חברת החשמל מרכינה ראשה בעצב עמוק ומתאבלת על מותו של עובד החברה, שלום עבודי, שנהרג אמש מירי חיזבאללה במהלך עבודתו באזור דוב"ב.

13:27 - דובר צה"ל: בהמשך להתרעות במרחב הצפון וחדירת כלי טיס עוין, מדובר בזיהוי שווא. כמו כן, לפני זמן קצר מחבלים ירו משטח לבנון לעבר מרחב נטועה ולעבר מוצב צה"ל במרחב שתולה. צה"ל תוקף את מקורות הירי.

לעדכונים קודמים מהמלחמה

בחדרי חרדים

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום