רשות שוק ההון פועלת להורדת גובה ההשתתפות העצמית בביטוח

בספטמבר האחרון קבע אגף שוק ההון ביטוח וחיסכון כי בין המוסכים שבהסדר והמוסכים שאינם בהסדר תהיה השוואת תנאים. המחירים של השתתפות עצמית צפויים לרדת בלא מעט מקרים של תיקון של הרכב

רוני נאק | רכב ותחבורה 13.11.2023 | 09:30

צילום אילוסטרציה. כמה השתתפות עצמית יש כאן? | צילום: ENCAP

המחירים של ההשתתפות העצמית, אותה תוספת לא אהובה שחלקנו הגדול צריכים לשלם אחרי שאנחנו עושים תאונה צפויים לרדת בלא מעט מקרים של תיקון של הרכב, כך מסתמן לאור מהלך שהחלה לבצע רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון.

למי שאינו מכיר, כאשר חלילה אנחנו עושים תאונה אנחנו צריכים לתקן את הרכב ולקבל עבור התיקון צ'ק מחברת הביטוח, אבל מהצ'ק הזה לעתים רבות מורידים לנו סכום נאה שנקרא "השתתפות עצמית". ההשתתפות העצמית הזאת היא סכום שמנוכה לנו אם אנחנו מתקנים את הרכב במוסך שאינו נמצא בהסדר עם חברות הביטוח – אבל המצב הזה כאמור עתיד להשתנות.

כיום בחלוקה גסה יש בישראל שני סוגים של מוסכים: מוסכי הסדר, כלומר מוסכים שיש להם הסדר עם חברות הביטוח וכשמם כן הם ומוסכים שאינם מוסכי הסדר. ההבדל מאוד פשוט: מוסכי ההסדר קונים מחברות הביטוח את החלקים יותר בזול בגלל שיש להם את אותו הסדר ולכן יש להם יכולת לתקן יותר בזול ולכן חברות הביטוח מבטלות את ההשתתפות העצמית וללקוח זה עולה פחות.

אבל בספטמבר האחרון קבע אגף שוק ההון ביטוח וחיסכון כי בין המוסכים שבהסדר והמוסכים שאינם בהסדר תהיה השוואת תנאים, כלומר אם מוסך שאינו בהסדר יכול לרכוש גם הוא חלקי חילוף בזול, אז אין סיבה שתשלום התיקון יהיה יקר. ומכיוון שכך, אם התיקון לא יקר יותר במוסך שאינו הסדר, אז אין סיבה שמי שלא תיקן במוסך הסדר יצטרך לשלם את ההשתתפות העצמית. מהסיבה הזאת פורסם קול קורא, כלומר מסמך אשר קורא לכל הגופים הקשורים לתיקוני רכב להגיש את ההסתייגויות שלהם והפרשנויות שלהם-כדי לייצר מצב בו גם מי שלא יתקן במוסך הסדר לא יצטרך לשלם השתתפות עצמית.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום