הבכיר האמריקני נגד נתניהו: "יצטרך להסביר את עצמו"

היועץ לביטחון לאומי סאליבן אמר בראיון טלוויזיוני בעקבות דברי ראש הממשלה אמש כי: "נתניהו יצטרך להסביר את עצמו. אי אפשר לנגוס בטריטוריה של הרצועה ואסור לאפשר חזרה לטרור משם"

שלו שינברג | מדיני 12.11.2023 | 18:15

ג'ייק סאליבן עם נתניהו | צילום: קובי גדעון, לע״מ

היועץ לביטחון לאומי סאליבן אמר בראיון ל-CBS כי: "נתניהו יצטרך להסביר את עצמו. אי אפשר לנגוס בטריטוריה של הרצועה ואסור לאפשר חזרה לטרור משם. בטווח הארוך בחירת השליטה בשטחים ובעזה צריכה להיות נתונה להחלטת הפלסטינים".

את דברים אלו אמר אחרי הצהרת נתניהו אמש בה התנגד להחזרת הרצועה לידי הרשות הפלסטינית, ואמר כי ישראל תשלוט ביטחונית ברצועה אחרי המלחמה.

יחד עם זאת אמר סאליבן ב-CBS: "ארה"ב לא רוצה לראות חילופי אש בבתי חולים. ההחלטה צריכה להיות בידי העם הפלסטיני להחליט איך ייראה הממשל העתידי שלהם".

סאליבן הוסיף: "כפי שאמרתי בעבר, וכפי שאמר המזכיר בלינקן בעבר, אנחנו כן יודעים שיש אלפי אזרחים חפים מפשע שנהרגו בפעולות הצבאיות שהחלו אחרי 7 באוקטובר. וכל אובדן חיים של אדם חף מפשע בין אם זה פלסטיני או ישראלי - כל אחד הוא טרגדיה מוחלטת ואנו מתאבלים על כל אחד מהחיים הללו".

"אנחנו ממשיכים לחזק את הטענה שלישראל יש את הזכות אכן לרדוף אחרי חמאס שממשיך להוות איום על מדינת ישראל. אבל היא חייבת לעשות זאת בצורה שתואמת את חוקי המלחמה", אמר.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום