עומק ארסנל הנשק של חמאס מול ישראל

ישראל מעמידה את אחד הכוחות החמושים והמשוכללים ביותר בעולם. לגדודי חמאס היום יש כלי נשק מתקדמים, אבל ברור שהם חלשים מול ישראל. רבים מכלי הנשק נגד טנקים הוברחו לעזה דרך מנהרות מסיני במצרים לרצועת עזה, ובאמצעות משאיות שנסעו בגבול רפיח עם מצרים

יענקי פרבר | חרבות ברזל 12.11.2023 | 15:12

פעילות קרקעית של צה"ל ברצועת עזה | צילום: דובר צה"ל

לפני שנים התמודדו כוחות ישראליים עם אבנים ובקבוקי תבערה שיידו פלסטינים, בימים אלו צה"ל מתעמת עם כלי נשק כמו טילים מונחי לייזר ואמצעי לחימה נגד טנקים בעזה. אנשי חמאס "התחמשו עד השיניים", אמר מומחה ביטחון.

צה"ל, נמצא כעת בתוך העיר עזה, נלחם בחמאס מעל ומתחת לאדמה בקרב אזרחים, סביב בתי חולים, בתי ספר ומסגדים באזורים שלדברי צה"ל מוקפים במנהרות.

ה'וושינגטון פוסט' מדווח, כי רבים מכלי הנשק שיש לחמאס הוברחו לרצועת עזה דרך מנהרות, מעברי יבשה וגם דרך הים במהלך העשור האחרון, התחמושת הגיעה מאזורי לחימה בעיראק, לוב, סוריה וסודאן, וכן יוצרה על ידי איראן ואפילו צפון קוריאה. וריאציות של כלי נשק אלה גם הורכבו עם תחכום הולך וגובר בתוך עזה במפעלים תת-קרקעיים.

זו עדיין לוחמה א-סימטרית. ישראל מעמידה את אחד הכוחות החמושים והמשוכללים ביותר טכנולוגית בעולם, לחמאס היום יש אולי כלי נשק מתקדמים, אבל ברור שהם לא מסוגלים להתמודד עם ישראל.

אנליסטים אמרו ל'וושינגטון פוסט' כי ישראל עוקבת מקרוב אחר סוגי הנשק שבידי חמאס: רובי צלפים מודרניים, מצנחי רחיפה, RPG, פצצות מגנט, מל"טי תקיפה חד-כיווני, מיני-צוללות, מוקשים, טילים נגד טנקים ורקטות ארוכות טווח, אשר כעת יכול לפגוע עד חיפה סמוך לגבול לבנון ועד דרומה באילת אם כי עדיין ללא דיוק רב.

ד"ר מיכאל מילשטיין, ראש המחלקה הפלסטינית לשעבר בצה"ל, ואנליסט בכיר במרכז דיין באוניברסיטת תל אביב אמר, "למעשה אין שום דבר חדש או מפתיע בכלי הנשק עצמם. ההפתעה העיקרית היא הכמות". מילשטיין אומר כי ישראל עומדת בפני "חמאס הרבה יותר חזק".

במהלך העשור האחרון, רבים מכלי הנשק נגד טנקים הוברחו לעזה דרך מנהרות מסיני במצרים לרצועת עזה, ובאמצעות משאיות שנסעו בגבול רפיח עם מצרים, אמרו האנליסטים.

יהושע קליסקי, מומחה לנשק וחוקר בכיר במכון למחקרי ביטחון לאומי בתל אביב, אמר לעיתון כי ניתן לפרק את כלי הנשק ולהחביא את החלקים הבודדים במשלוחי מזון וסיוע.

כלי נשק נגד טנקים שברשות חמאס, מיוצרים בתוך הרצועה, אמר אמאל קוטלרסקי, אנליסט בכיר ומומחה לנשק. קליעים אלו היו בשימוש כדי לפגוע בכלי רכב משוריינים מודרניים. הם כלי הנשק של איראן שסופקו לחמושים, כמו חמאס, ושימשו להשפעה הרסנית נגד חיילי ארה"ב בעיראק.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום