מרגש: הקבר של אלחנן קלמנזון הי"ד הוא היחיד מסוגו אי פעם

קברו של אלחנן קלמנזון הי"ד הוא הקבר היחיד אי פעם שעליו נמצאים סמלים של שני גופי ביטחון שונים בהם לחם | הוא גיסו של הרב מיכי מרק הי"ד ודודו של פדיה מרק הי"ד

ראובן כספי | חרבות ברזל 12.11.2023 | 15:40

יום הזיכרון תשפ"ג בהר הרצל | צילום: דוב בער הכטמן

קברו של אלחנן קלמנזון הי"ד שנפל במקלך הקרב בשמחת תורה האחרון, הוא הקבר היחיד אי פעם בו מוטבעים שני סמלים של שתי זרועות ביטחון שונות, כך פרסם אמש העיתונאי דביר עמאר. אחיו, הרב מנחם קלמנזון ספד לו וכתב: "שני כתרים בקבר אחד, זה הקבר היחיד בהיסטוריה של כלל הנופלים מאז שהוקמה המדינה בה בקבר אחד ישנם שני סמלים של שתי זרועות ביטחון שונות", כתב אחיו הרב מנחם קלמנזון, שהיה שותף איתו לקרב בו נפל.

"כתר סמל המוסד וכתר סמל צה"ל. שני סמלים אלו מעידים רבות על דמותו ואישיותו המיוחדת של אחינו אלחנן קלמנזון שאהב את הארץ הזאת עד אין קץ. אלחנן פעל בכל כוחו לעשות שיהיה כאן יותר טוב.

קברו של אלחנן קלמנזון הי"ד. צילום: מנחם קלמנזון

בחייו האזרחים, בפעילותו הצבאית ובפעילותו החשאית במוסד שהשתיקה יפה לה. ואף בדרכו האחרונה שבה הלך, וממנה לא שב. אלחנן הלך להציל את תושבי בארי ביום הראשון ללחימה, והציל כ-100 אנשים".

הרב בני קלמנזון הוא גיסו של הרב מיכי מרק ז"ל, שנהרג בפיגוע לפני שבע שנים. בנו של הרב מיכי הוא פדיה מרק הי"ד, לוחם בפלס"ר גבעתי שנפל בקרבות מול מחבלי חמאס בעזה. הוא נהרג לאחר שטיל נ"ט שוגר ופגע בנגמ"ש הנמ"ר.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום