"שוחקת את הנפש": ההשלכות שייגרמו לכם הצפייה בסרטונים קשים

החשיפה הממושכת לתכנים קשים מאירועי השבת השחורה של 7 באוקטובר במדיה וברשתות החברתיות שוחקת את הנפש | אתר המטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת עם מספר המלצות להורים

קובי ברקת | בריאות 9.11.2023 | 15:43

טלפון חכם | צילום: freepik

בצל מלחמת 'חרבות ברזל', החשיפה הממושכת לתכנים קשים מאירועי שבת שמחת תורה של 7 באוקטובר במדיה וברשתות החברתיות שוחקת את הנפש. הילדים ובני הנוער נחשפים במרחב המקוון ובעיקר ברשתות החברתיות לתמונות, סרטונים ותכנים קשים מאוד שהם לא אמורים להיחשף אליהם והם אינם מותאמים לגילם.

מכיוון שמרחבי הרשת זמינים לכל אחד, נגישים ולא סטריליים, מוטלת על ההורים האחריות והחובה להיות ערניים יותר, על-מנת למנוע מקטינים לצפות בתכנים לא מותאמים, וכן לתווך להם את הצורך בצריכה מבוקרת של התכנים המופצים ברשת.

המלצות המטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת – 105

שוחחו עם הילדים - חשוב לקיים שיח פתוח עם הילדים על-מנת שימנעו מצפייה בתמונות ובסרטונים קשים, ובטח בסרטון המדובר והסבירו להם כי מדובר בתוכן שעלול להזיק להם.

אם הילדים נחשפו לתכנים קשים והתחילו לצפות בהם כי היו סקרניים, חשוב להנחות אותם לעצור מיד ולא להמשיך בצפייה.

אל תכעסו עליהם - שמרו על שיח רגוע ומכבד. חשוב שהילדים ירגישו בנוח לשתף אתכם במה שצפו ולא יהססו לפנות אליכם אם הם חשים במצוקה.

אומרים לא! ועוצרים את שרשרת ההפצה - אמרו להם כי מותר וחשוב לומר לא! כאשר חברים מעודדים אותם לצפות בתכנים קשים. הנחו אותם לא להעביר את התכנים הלאה ולא לשלוח לחברים אחרים ובכך למנוע פגיעה נוספת.

שימו לב לכל שינוי בהתנהגות - היו ערניים לשינויים בהתנהגות הילדים ופנו לאיש מקצוע בכל מקרה בו עולה הצורך.

דווחו - אם אתם או ילדכם נחשפתם לסרטון, חשוב לדווח על כך ישירות באפליקציה ולמוקד 105. תוכלו להיעזר מדריך לדיווח והסרת תכנים ברשתות החברתיות המפורסם באתר המטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת - 105.

בחדרי חרדים

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום