מבזקים +
תל אביב 28°c
באר שבע 27°c
חיפה 27°c
ירושלים 28°c
בית שמש 28°c
בני ברק 33°c
אשדוד 28°c
כ"ז אלול התשפ"ד | 30.09.2024
תל אביב 28°c
באר שבע 27°c
חיפה 27°c
ירושלים 28°c
בית שמש 28°c
בני ברק 33°c
אשדוד 28°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

‏המוסד סיכל בברזיל חוליית טרור של חיזבאללה בהכוונת איראן

גופי הביטחון בברזיל יחד עם המוסד סיכלו בברזיל פיגוע טרור שקידם חיזבאללה, בהנחיית המשטר האיראני. ברזילאים שגויסו על ידי ארגון חיזבאללה נעצרו בברזיל. הם תכננו לתקוף מבנים השייכים לקהילה היהודית בברזיל

‏המוסד סיכל בברזיל חוליית טרור של חיזבאללה בהכוונת איראן
אילוסטרציה צילום: freepik

גופי הביטחון בברזיל יחד עם המוסד ושותפיו בקהילת הביטחון הישראלית, לצד גופי ביטחון ואכיפה בינלאומיים נוספים, סיכלו בברזיל פיגוע שקידם ארגון הטרור חיזבאללה, בהנחיית ומימון המשטר האיראני. מדובר ברשת רחבה שפרוסה במדינות נוספות בעולם.

מטעם המוסד נמסר: "מודים לכוחות הביטחון בברזיל על מעצרה של חוליית טרור שפעלה מטעם ארגון הטרור חיזבאללה, לממש פיגוע למול יעדים ישראלים ויהודים במדינה".

בימים אלו, על רקע המלחמה בעזה נגד ארגון הטרור חמאס, ממשיכים ארגון הטרור חיזבאללה והמשטר האיראני לפעול ברחבי העולם למימוש פיגועים כנגד יעדים ישראלים, יהודים ומערביים. "המוסד פועל וימשיך לפעול ולסכל ניסיונות אלו במגוון שיטות ובכל מקום שיידרש" נמסר.

התקשורת בברזיל דיווחה כי מקורות במשטרה הפדרלית אמרו שהחשודים תכננו פיגועים במספר מדינות בברזיל.

קציני משטרה פדרליים הוציאו שני צווי מעצר בסאו פאולו ו-11 צווי חיפוש והחרמת ציוד, אחד החשודים נעצר בנמל נמל התעופה הבין-לאומי סאו פאולו-גוארוליוס עם הגעתו מלבנון. המשטרה הברזילאית סבורה כי הוא כבר הגיע עם הוראות לביצוע פיגועים. השני נעצר בסאו פאולו. הקבוצה תכננה לבצע התקפות על מבני הקהילה היהודית בברזיל, כולל בתי כנסת, כך על פי החקירה.

דניאל ביאלסקי, סגן נשיא הקונפדרציה היהודית של ברזיל, התייחס לאיום והביע דאגה, אך הביע תחושת ביטחון שהמשטרה הפדרלית נוקטת בפעולות מנע נגד הטרור.

לפי הקונגרס היהודי העולמי, יש כ-92,000 יהודים בברזיל, הקהילה היהודית העשירית בגודלה בעולם והשנייה בגודלה באמריקה הלטינית, אחרי ארגנטינה.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום