אברהם פריינד: הוריו של אלי פלדשטיין שוחחו עימו הערב פעם נוספת. אלי אמר להוריו: "כואב לי על הצער שלכם. אני לא צריך להיות פה, לא עשיתי כלום!". השיחה נמשכה 4 דקות בלבד!.
שינויים למכביר: משרד התחבורה יאפשר להניע רכב מרחוק ולהפעיל חניה אוטונומית
בישראל יתאפשר הפעלה חוקית של מערכות שיודעות להתניע את המכונית מרחוק וגם יודעות כיצד להחנות אותה ללא נוכחות נהג. ההפעלה לא תבוצע ממרחק של מעל 6 מטרים, מהירות הרכב בחניה תהיה עד 10 קמ"ש
משרד התחבורה יאפשר הפעלה חוקית של מערכות שיודעות להתניע את המכונית מרחוק וגם יודעות כיצד להחנות אותה ללא נוכחות נהג מאחרי ההגה. בנוסף, יש לו גם "הפתעה" בדמות איסור על תופעה שכולנו מכירים, כך עולה מתיקון לתקנות התעבורה שמפרסם המשרד.
התיקון הזה הוא תיקון שבפועל הוא טכני, כלומר הוא מטפל בכל מיני מאפיינים של מכוניות שלמעשה כבר משווקות בפועל בישראל, אבל הוא מעניק להם אסמכתא חוקית כי עד כה היא לא הופיעה בחוק. ראשית, התיקון מאפשר לראשונה שימוש חוקי במערכות שיודעות כיצד להחנות את הרכב לבד ללא נהג מאחרי ההגה. המערכות האלה כבר לא בדיוק נדירות ויש אותן לדוגמה ביונדאי סונטה אבל כעת השימוש גם מעוגן בחוק.
לפי עיקרי הדברים משרד התחבורה מציין שצריך שהמערכת הזאת תהיה מקורית של יצרן הרכב, שאם מפעיל המערכת עומד ליד הרכב אז שההפעלה לא תבוצע ממרחק של מעל 6 מטרים, שמהירות הרכב בחניה תהיה עד 10 קמ"ש ושאם החניה האוטומטית מופעלת מרחוק, שלא יהיו נוסעים ברכב.
יונדאי סונטה לצד דגמים ממותגי רכב אחרים, בעיקר עם תקינה צפון אמריקנית, מצוידים בהתנעה מרחוק: צילום רוני נאקעוד סעיף מעניין מאפשר לראשונה להשתמש במערכות הנעה לרכב מרחוק, כלומר אם המערכת מקורית והנהג רוצה לחמם או לקרר את תא הנוסעים-כעת זה חוקי.
עוד סעיף אחד, מעניין מאוד, מתייחס לכתיבת מסרונים בנהיגה. אנחנו לא ממליצים בשום אופן לעשות את זה בגלל שזה מסוכן, אבל עכשיו החוק התעדכן: למי שלא יודע עד עכשיו החוק קבע מבחינת התוכן שאסור לכתוב הודעות SMS בנהיגה-ואם שוטר תפס את הנהג אז הוא בכלל נתן לו דו"ח על הורדת הידיים מההגה, אבל מאז העולם השתנה והיום הרבה נהגים משתמשים בתוכנות אחרות, לכן החוק קובע כעת שכתיבת מסרונים בנהיגה אינה חוקית, לא משנה איך כותבים אותם. אז היזהרו בכביש.