מבזקים +
תל אביב 21°c
באר שבע 18°c
חיפה 20°c
ירושלים 16°c
בית שמש 14°c
בני ברק 25°c
אשדוד 20°c
כ"ב תשרי התשפ"ה | 24.10.2024
תל אביב 21°c
באר שבע 18°c
חיפה 20°c
ירושלים 16°c
בית שמש 14°c
בני ברק 25°c
אשדוד 20°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

ראש הישיבה התגלה לבחור בחלום וגילה לו כיצד להינצל מהגזירות

בחור ישיבה שמשפחתו מתגוררת בדרום, ראה בחלומו את הגאון הנודע רבי אברהם גניחובסקי זצ"ל ראש ישיבת 'טשעבין' שסיפר לו כיצד להינצל ממה שקורה בימים אלו. הסיפור המלא 

ראש הישיבה התגלה לבחור בחלום וגילה לו כיצד להינצל מהגזירות
תפילות ואמירת תהילים צילום: שוקי לרר

בחלומו של בחור ישיבה, שבני משפחתו מתגוררים בדרום הארץ, התגלה אחד מראשי הישיבות שנתן לו עצה לביטול גזירות.

וכך מספר הבחור (שמו המלא שמור במערכת 'בחדרי חרדים' מ.ו): יש לי משפחה מתושבי הדרום היכן שהתחילה המלחמה הנוראה, ואנחנו גם כן די באזור. יום אחד הייתי ממש שבור מכל הסיפור, התפללתי הרבה ואחר כך התיישבתי ללמוד כמה שעות ברציפות בתענית דיבור. אחרי זה הלכתי לישון, ואני רואה בחלום אדם זקן, עם זקן לבן, מאיר באור יקרות, והוא שואל אותי למה אני עצוב כ"כ, הסברתי לו את המצב.

אחר כך שאלתי אותו מה הרב אומר, מה כדאי לעשות בכדי להינצל ממה שקורה עכשיו. הוא השיב לי, כי מי שיקפיד לומר תחנון כל יום ובעיקר בימים שני וחמישי, שאז הם ימי רצון, וודאי ינצל מהכול ולא יארע לו ולמשפחתו שום נזק ושום רע. אח"כ ביאר לי שמילות תפילת תחנון תקנו בדיוק בשביל זה, ועצם אמירת המילים של התפילות, מבטלת מעל האדם כל דבר רע, והוסיף שתענית בה"ב שאמרו סליחות לפני כמה ימים ביטל ממש הרבה גזירות. 

התעוררתי כולי נסער ומרוגש, באופן שאיני יכול לתאר. הלכתי לרב שלי וסיפרתי לו את כל הסיפור, ניסיתי לתאר לו את צורתו של הצדיק שלא הכרתיו לפני כן ולאחר כמה שאלות הרב שלי הביא לי תמונה ומיד זיהיתי שזה היה הרב מהחלום שחלמתי - זה היה הגאון המופלא אברהם גניחובסקי זצ"ל מבני ברק שכבר לא נמצא איתנו כמה שנים, והיה ראש ישיבה בישיבת 'כוכב מיעקב' טשעבין בירושלים.

הבחור מסיים: "לאחר בירור כל הסיפור שלי הרב שלי אמר לי שזה נראה סיפור ממש אמיתי ולא סתם חלום ומצווה לפרסם את זה, והרב הוסיף ואמר לי לפרסם 'שכל אחד יספר סיפור זה ל 7 אנשים'. בשורות טובות לכל עם ישראל". 

בחדרי חרדים

 צבע אדום