מזכ"ל האו"ם: "עזה הפכה לבית קברות לילדים"; ארדן קרא לו להתפטר

מזכ"ל האו"ם אמר כי "רצועת עזה הופכת לבית קברות לילדים" ותקף את ישראל. הוא אמר כי מתבצעות הפרות ברורות של החוק ההומניטרי הבינלאומי וקרא שוב להפסקת אש על רקע הומניטרי. אך הוא לרגע לא גינה את פעולות הטרור של חמאס

יענקי פרבר | מדיני 7.11.2023 | 07:20

הפעילות הקרקעית בעזה | צילום: דובר צה"ל

מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש אמר אתמול כי ההגנה על אזרחים "חייבת להיות החשובה ביותר בסכסוך בין ישראל לחמאס", והזהיר כי "רצועת עזה הופכת לבית קברות לילדים".

גוטרש הוסיף בהצהרה לתקשורת: "פעולות בוצעו על ידי כוחות ישראליים, הפצצות מתמשכות פוגעות באזרחים, בתי חולים, מחנות פליטים, מסגדים, כנסיות ומתקני האו"ם הכוללים מקלטים, אף אחד לא בטוח". המזכ"ל האנטישמי תומך חמאס לא התייחס לטבח שביצעו מחבלי חמאס בישראלים.

הוא ציין כי הסיוע ההומניטרי הנכנס לרצועת עזה אינו מספיק, והדגיש את הצורך בכניסה של יותר מזון ותרופות. הוא הצהיר כי האו"ם זקוק ל-1.2 מיליארד דולר כדי לסייע ל-2.7 מיליון פלסטינים בעזה ובגדה המערבית. הוא גם הביע את דאגתו מהרחבת הסכסוך המתמשך לאזורים נוספים בעיראק ובסוריה ובאזורים נוספים בגדה המערבית.

כדי לאזן טיפה, הוא הדגיש את הצורך לשחרר את בני הערובה הישראלים שבידי חמאס ברצועת עזה. בנוסף, מזכ"ל האו"ם קרא להפוגה הומניטרית מיידית ברצועת עזה, וקרא לפעול למען פתרון שתי המדינות.

שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן הגיב לדברי מזכ"ל האו"ם: "מזכ"ל האו"ם, שגילה הבנה לטבח ולשחיטה של חפים מפשע ע"י החמאס ושלא פותח כל נאום בקריאה למחבלי החמאס להסגיר את עצמם ולשחרר את החטופים בכדי לסיים את המלחמה- הוא מזכ"ל שאיבד את המצפן המוסרי שלו ואסור שיישאר אפילו דקה אחת נוספת בתפקידו. אני קורא לו שוב להתפטר. כל נציג או"ם שעושה את ההקבלה המוסרית השקרית בין ארגון טרור אכזרי המבצע פשעי מלחמה, לבין דמוקרטיה שומרת חוק, מעיד על עצמו שהוא בעל מוסר רקוב ועליו לפרוש מיד מתפקידו".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום