ארה"ב תשלח פצצות מדוייקות וקטנות יותר לישראל

ממשל ביידן הודיע לקונגרס על כוונה לשלוח פצצות מדויקות מתוצרת אמריקאית לישראל. במסגרת ההסכם, יצרנית הנשק רפאל בארה"ב תעביר את הפצצות לחברת האם הישראלית לשימוש משרד הביטחון הישראלי

יענקי פרבר | מדיני 7.11.2023 | 07:40

ההפצצות בעזה | צילום: Atia Mohammed/Flash90

ממשל ביידן מתכנן העברה של פצצות מדויקות לישראל, עסקת נשק בשווי 320 מיליון דולר שמגיעה על רקע החששות המוגברים בקונגרס ובקרב כמה פקידים אמריקאים לגבי העלייה במספר האזרחים שנהרגו במהלך המערכה הצבאית הישראלית בעזה.

הממשל שלח הודעה רשמית ב-31 באוקטובר למנהיגי הקונגרס על ההעברה המתוכננת של פצצות מדויקות שמשוגרות על ידי מטוסי קרב, כך דווח ה"וול סטריט ג'ורנל".

במסגרת ההסכם, יצרנית הנשק רפאל בארה"ב תעביר את הפצצות לחברת האם הישראלית לשימוש משרד הביטחון הישראלי, התוכנית כוללת גם מתן תמיכה, הרכבה, בדיקות וטכנולוגיה אחרת הקשורה לשימוש בנשק. זה המשך של העברה של 402 מיליון דולר של אותן פצצות שהממשל ביקש את אישור הקונגרס לראשונה ב-2020.

עסקת הנשק המתוכננת מגיעה כאשר מניין ההרוגים בעזה מהתקיפה המתמשכת של ישראל עלה על 10,000 בני אדם ביום שני, לפי משרד הבריאות המקומי המנוהל על ידי חמאס. הנתון אינו מבחין בין אזרחים למחבלים, אך למעלה משני שלישים מההרוגים בעזה הם נשים, ילדים וקשישים, כך לפי משרד הבריאות של הרשות הפלסטינית.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום