זעם עצום בממשל האמריקאי על השר עמיחי אליהו

לאחר ששר המורשת עמיחי אליהו אמר כי אחת האפשרויות של ישראל במלחמה נגד חמאס היא הטלת פצצה גרעינית על רצועת עזה, האמריקאים זועמים. "דברים מהסוג הזה תופסים כותרות בעולם ותהיות לגבי פעילות ישראל במלחמה"

יענקי פרבר | מדיני 5.11.2023 | 14:28

קבינט המלחמה עם בלינקן | צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

בממשל האמריקני "תולשים שערות" וכועסים על ההתבטאויות של השר אליהו: "אנחנו מנסים לסייע לישראל להשיג אוויר בשביל פעילות מבצעית והתבטאויות כאלה פוגעות במאמצים".

עמיחי שטיין דיווח ברשת ב' כי בממשל אומרים כי כבר כמה שבועות הם מנסים לסייע לישראל להשיג אוויר מדיני כדי להמשיך בפעילות, גם באמצעות הבקשות בתחום ההומניטרי וניסיון להימנע מפגיעה באזרחים, וגם באמצעות שיחות עם בכירים בעולם.

ההתבטאויות כמו של השר אליהו ותוכניות כמו של משרד המודיעין בסוגיית העברת אזרחים מעזה לסיני, פוגעות במאמצים האלה, כך אומרים בממשל האמריקני, כי דברים מהסוג הזה תופסים כותרות בעולם ותהיות לגבי פעילות ישראל במלחמה.

כזכור היום שר המורשת עמיחי אליהו אמר כי אחת האפשרויות של ישראל במלחמה נגד חמאס היא הטלת פצצה גרעינית על רצועת עזה, דבריו נדחו מיידית על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו, שגם השעה את השר מישיבות הממשלה.

השר אליהו גם הביע התנגדות לאפשר כל סיוע הומניטרי להיכנס לעזה, ואמר: "לא נגיש לנאצים סיוע הומניטרי", והאשים כי "אין דבר כזה אזרחים לא מעורבים בעזה".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום