ארה"ב המליצה לישראל להשתמש בפצצות קטנות יותר

גורמים רשמיים בארה"ב המליצו לישראל לצמצם מקרי מוות של אזרחים בעזה. האמריקאים המליצו גם להפעיל כוחות קרקעיים כדי להפריד בין אוכלוסיה אזרחית מחמושים. מצה"ל נמסר: "אנחנו לא מתייחסים לתחמושת ולשיחות שלנו עם בעלי ברית"

יענקי פרבר | מדיני 5.11.2023 | 09:10

פעילות קרקעית של צה"ל בעזה | צילום: דובר צה"ל

פקידים אמריקאים אמרו כי הם אמרו באופן פרטי לישראל כיצד לצמצם את מקרי המוות בקרב אזרחים ברצועת עזה, כולל שימוש בפצצות קטנות יותר, כאשר ישראל תוקפת תשתיות בעזה, כך דיווח ה'ניו יורק טיימס'.

מזכיר המדינה אנטוני בלינקן אמר ביום שישי במהלך ביקורו בישראל כי שוחח עם ראש הממשלה נתניהו על "צעדים קונקרטיים" שארה"ב מאמינה שישראל יכולה וצריכה לנקוט כדי למזער מקרי מוות של אזרחים, מסר שחזר בו ביום שבת בירדן לאחר פגישה עם מנהיגים ערבים שדרשו הפסקת אש מיידית.

בלינקן אמר שישראל יכולה ליישם את ההמלצות האמריקאיות "תוך כדי השגת מטרותיה למציאת טרוריסטים של חמאס ולחסל אותם".

שר החוץ לא ציין בדבריו מה כרוכים אותם "צעדים קונקרטיים", ודוברו, מתיו מילר, סירב להגיב עליהם.

אבל גורמים רשמיים בארה"ב, שדיברו בעילום שם, אמרו שהתקיימו מספר שיחות שבהן יעצו לעמיתיהם הישראלים לנקוט בגישה אחרת בפעולותיהם.

פקידים אמריקאים אמרו לישראלים שהם יכולים לצמצם את הנפגעים האזרחים אם ישפרו את האופן שבו מנסים לפגוע במנהיגי חמאס, יאספו מידע נוסף על רשתות הפיקוד והבקרה של חמאס לפני שישגרו פצצות, ישתמשו בפצצות קטנות יותר כדי למוטט את רשת המנהרות ויפעילו את כוחות הקרקע שלהם כדי להפריד בין אוכלוסיה אזרחית מחמושים.

מצה"ל נמסר לעיתון: "אנחנו לא מתייחסים לתחמושת ולשיחות שלנו עם בעלי ברית".

גורמי צבא אמריקאים אומרים שהפצצות הקטנות יותר מתאימות הרבה יותר לסביבות העירוניות הצפופות של עזה. ישראל הצטיידה במהלך השנים עם מלאי של פצצות גדולות יותר, שנועדו במקור למוצבי חיזבאללה בלבנון.

ארצות הברית מנסה כעת לשלוח יותר מהפצצות הקטנות לישראל, אמר הגורם הצבאי הבכיר. אם ארה"ב תביא את התחמושת הקטנה יותר לישראל, גורמים אמריקאים מקווים שהם יוכלו לעזור לישראל להפחית את הסיכון לאזרחים.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום