נשים בעזה: "מנהיגי חמאס מנהלים חיי מותרות בזמן שהעזתים סובלים"

אישה פלסטינית תקפה את מנהיג חמאס העשיר וקראה לו "לבוא ולראות איך עזה גוססת". מתוך 2.1 מיליון האנשים החיים בעזה, חלק גדול ללא עבודה ורבים חיים מתחת לקו העוני

יענקי פרבר | חרבות ברזל 5.11.2023 | 08:03

הריסות בעזה | צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

שתי נשים עזתיות התבטאו באומץ רב נגד חמאס בסרטון שבו נראה שהן משוות את תנאי משפחותיהן לזה של מנהיגי ארגון הטרור.

בסרטון שפרסמה באינסטגרם העיתונאית אמילי שריידר נראית אישה אחת תוקפת את הנהגת חמאס וקוראת להם לבוא ולראות את חיי הגיהנום שהאזרחים עוברים בעזה.

בפנייה למספר מנהיגים פוליטיים בשטחים הפלסטיניים אמרה האישה, לפי התרגום: "אני רוצה לשלוח את המסר שלי לכולם, לכל העולם. לא רק יו"ר הלשכה המדינית של חמאס איסמעיל הנייה, או מנהיג חמאס יחיא סינוואר, או הנשיא הפלסטיני מחמוד עבאס, בואו הנה. בואו תראה איך עזה גוססת. בואו תראו איך הנוער רק רוצה לעזוב, כולם רק רוצים לצאת".

אישה נוספת מופיעה גם היא בסרטון ועל פי הדיווחים מציירת תמונה עגומה של המצב הכלכלי בעזה.

בסרטון שפורסם אמרה האישה, לפי התרגום: "יש לי ארבעה בנים מובטלים, בעלי מובטל, כל העיר מובטלת. אני לא מדברת רק בשמי, אני מדברת בשם כל העזתים". מתוך 2.1 מיליון האנשים החיים בעזה, חלק גדול ללא עבודה.

כשהיא מתלוננת על העושר ממנו נהנים מנהיגי חמאס, המשיכה האישה: "הילדים שלנו איבדו 12 שנים מחייהם, על מה? לבן של מנהיג חמאס, רק בן 20, יש מכונית, ג'יפ, בית והוא נשוי. יש לו כל מה שהוא רוצה ולילדים שלנו אין ממש כלום".

הנייה, אב ל-13 ילדים, מתגורר מחוץ לרצועה מאז 2019 בעוד עזתים אחרים מתמודדים עם הגבלות נסיעה. הוא מתגורר בעיקר בקטאר ונוסע בקלות בין ערים שונות במזרח התיכון על סיפון מטוס פרטי.

מוסא אבו מרזוק, חבר בכיר נוסף בחמאס, שחי בעבר מספר שנים בארה"ב וצבר הון מוערך של כ-2 מיליארד דולר, מתגורר לסירוגין במצרים ובסוריה.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום