ארה"ב: חמאס חוסם זרים מלעזוב את עזה

ארה"ב טוענת כי חמאס חוסם זרים מלעזוב את עזה עד שישראל תאפשר לאמבולנסים להגיע לגבול. יותר מ-700 אזרחים זרים היו צפויים לצאת מעזה דרך מעבר רפיח בשבת, עדיין לא ברור כמה יצאו

יענקי פרבר | חרבות ברזל 4.11.2023 | 19:41

שוק ברפיח שבדרום עזה | צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

חמאס חוסם אזרחים זרים מלעזוב את עזה עד שישראל תבטיח שאמבולנסים מתוככי עזה יוכלו להגיע למעבר רפיח ולצאת למצרים, כך אמר גורם אמריקאי שמכיר את המצב ל-CNN.

הדרישה מגיעה לאחר שישראל הודיעה ביום שישי כי תקפה אמבולנס מחוץ לבית החולים אל-שיפא בעיר עזה, המתקן הרפואי הגדול ביותר במובלעת המלאה ברוצחים. האמבולנס היה בשיירה לכיוון רפיח, שהיא האופציה היחידה שנותרה להיכנס ולצאת מעזה במהלך המצור של ישראל על השטח.

ישראל טענה שהאמבולנס נמצא בשימוש מחבלי חמאס. הוועד הבינלאומי של הצלב האדום אישר כי קיבל הודעה על השיירה, אך לא היו לו אמבולנסים משלו בזמן התקיפה.

"גם אם לא היינו נוכחים, זו עדיין שיירה רפואית, וכל אלימות כלפי צוות רפואי היא בלתי מתקבלת על הדעת", נמסר מהארגון. יותר מ-700 אזרחים זרים היו צפויים לצאת מעזה דרך מעבר רפיח בשבת, עדיין לא ברור כמה יצאו.

רשת CNN דיווחה ביום שישי כי המאמצים הראשוניים להבטיח מעבר בטוח לאזרחים זרים בעזה נבלמו בחלקם על ידי חמאס, לרבות פצועים פלסטינים המיועדים לעבור במעבר רפיח, כך לפי גורם אמריקאי בכיר.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום