ראש אמ"ן לשעבר: "נסראללה הוריד את האמינות שלו לזבל"

אלוף (מיל') ידלין מנתח את נאומו המדובר של נסראללה וטוען כי הוא רצוף בשקרים ואיבד מאמינותו. הוא מבהיר כי בסיום המלחמה חייבים להרחיק את חיזבאללה מהגבול הצפוני ומבהיר שלמרות הרושם שחיזבאללה מורתע - יש להיערך למתקפה

מאיר גלבוע | חרבות ברזל 4.11.2023 | 20:10

נסראללה בנאום | צילום: אל מנאר

אלוף במיל' עמוס ידלין, ראש אמ"ן לשעבר, התייחס בסוף השבוע לנאומו המודבר של מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה בו הסתייג מהרחבת הלחימה מול ישראל והסביר כי למרות הפרשנות שעולה מדבריו על ישראל להתכונן למערכה מלאה מול ארגון הטרור השיעי הלבנוני.

"נסראללה לחוץ. נסראללה שקרן. נסראללה אמר את האמת רק בשני דברים", אומר ידלין, "אמר לנו את האמת בזה שישראל הוכתה מכה קשה ב-7 באוקטובר, ואמר לנו את האמת בזה שהעסק עוד לא גמור. אני בחיים לא ראיתי אותו משקר בצורה כל כך בוטה, על שני דברים שהורידו את האמינות שלו לזבל: הוא שיקר בשאלה מי הרג את הילדים והנשים, ומי שרף אותם. שקר נתעב. צריך לשדר לנסראללה בתחנה שלו אל-מנאר את סרטון הזוועות של דובר צה"ל, 43 דקות, שכנראה היום גם מזכיר המדינה אנתוני בלינקן ראה אותו".

"הדבר הבא שהוא שיקר לגביו, וזה משרת אותו", אומר ראש אמ"ן לשעבר, שעומד היום בראש ארגון "מיינד ישראל" שמלווה גופים מדיניים-ביטחוניים, "הוא אמר שחמאס מנצח ולכן לא צריך לבוא לעזור לו. זה מראה על העובדה שהוא לא רוצה להסתכן, שההרתעה הישראלית מאוד חזקה. נסראללה מבין שהוא לא יכול להפתיע את צה"ל, שערוך על הגבול. גם האזרחים כבר אינם ביישובים. הוא לא רוצה לקבל את אותה מכה, ומנסה להזהיר ממכת מנע. הוא מבין בדיוק מה הוא יכול לקבל".

לדבריו, "עבורנו כישראלים, אנחנו צריכים להבהיר שחיזבאללה לא יישאר על הגבול. זה מפר את החלטת 1701, ויותר מכך - תושבים לא יחזרו כשאנשי רדואן מסתכלים להם לתוך החלונות. אנחנו צריכים להתחיל להניע מהלך מדיני: להזכיר את החלטת מועצת ביטחון, להדגיש שיוניפי"ל נכשל כישלון מוחלט, ושאנחנו רוצים כוח אחר שיוודא שאין חיזבאללה מדרום לנהר הליטני. ואם לא, נסראללה צריך לחכות להפתעות".

"למרות כל זה", הוא מבהיר, "אנחנו צריכים לשים לב שיכול להיות שכול האירוע הוא הטעיה אחת גדולה של נסראללה. חיזבאללה מפסיד בדרום לבנון, כבר כמעט 60 הרוגים של הארגון שנסראללה צריך להצדיק. הוא הבטיח להתערב אם תהיה כניסה קרקעית ולא עשה זאת. יכול להיות שהוא עדיין מתכנן פעולה. פיקוד הצפון וחיל האוויר צריכים להישאר בכוננות שיא".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום