הפלסטינים זועמם על הקיזוז; מאיימים לא לקחת את הכסף

ברשות הפלסטינית זועמים על ישראל שקיזזה את הכספים שמיועדים לעזה, מכספי הרשות שיועברו אליה | הם מאיימים לא לקחת את הכסף

ראובן כספי | חרבות ברזל 4.11.2023 | 22:25

אבו מאזן | צילום: פלאש 90

ברשות הפלסטינית זועמים על ישראל שקיזזה את הכספים שמיועדים לעזה, מכספי הרשות שיועברו אליה, כך דווח ב'חדשות 13'. בתגובה לצעדי ישראל הם מאיימים לא לקחת את הכסף, אם לא יאפשרו להם לקבל גם את הכספים לעזה. במטרה לנסות לשכנע גורמים ישראלים לחזור בהם מהמהלך - בכירים ברשות הפלסטינית פנו בסוגיה גם לאמריקנים.

ההערכה בישראל היא שחרף האמירות הללו של הרשות, לא תהיה להם בריה ולבסוף הם ייקחו את הכסף. החלטה סופית תיםול מחר מחר ברמאללה.

כזכור, ביום חמישי הקבינט המדיני ביטחוני החליט לקזז מכספי הרשות הפלסטינית את כל הכספים שמיועדים לרצועת עזה, בנוסף לקיזוז המתבצע על פי חוק של כספים המשולמים למחבלים ולמשפחותיהם. שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ נמנע בהצבעה השר בן גביר התנגד, וכל השאר תמכו.

בשבוע שעבר פרץ עימות פומבי בין שר האוצר לשר הביטחון שאמר כי "מן הראוי להעביר באופן מידי את הכספים לרשות הפלסטינית כך שישמשו את כוחותיה שמסייעים במניעת טרור, ראוי לקיים את החלטת הקבינט", זאת בניגוד לשר האוצר שמעכב את הכספים. שר האוצר הגיב: "אני מעריך את את שר הביטחון ומחזק אותו על עבודתו לילות כימים למען ביטחון ישראל. עמדתו בעד העברת הכספים לרש״פ היא טעות חמורה".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום