ארה"ב צופה שינוי "בטקטיקה של ישראל" בימים הקרובים

פקידים אמריקאים צופים שלב חדש במלחמה של ישראל עם חמאס בימים הקרובים, שבו ישראל תקטין את היקף המערכה האווירית שלה ותתמקד במבצע קרקעי טקטי יותר

יענקי פרבר | מדיני 4.11.2023 | 20:34

כוחות צה"ל בעזה | צילום: דובר צה"ל

בעוד הסיוע ההומניטרי ממשיך לזרום לעזה, ממשל ביידן צופה שהמערכה האווירית של ישראל תראה "ירידה", כך אמר בכיר בממשל ל-CNN. הממשל צופה מעבר ל"יותר התמקדות טקטית במערכה הקרקעית" שמטרתה לנקות את הרשת העצומה של מנהרות תת-קרקעיות שמהן פועל חמאס.

הפקיד הבכיר טען כי הממשל היה "ישיר מאוד בקשר להחלטות בזמן מלחמה ושאל שאלות קשות" בדיונים עם ישראל, אפילו כשצה"ל עורר ביקורת בינלאומית על הפגיעה במחנה הפליטים ג'באליה בצפון עזה.

כשנשאל מתי ממשל ביידן ירגיש שצריך לקרוא להפסקת אש דבר שעד כה סירב לעשות, אמר הפקיד כי "בהתחשב בהיקף ואופי ההתקפות של חמאס על ישראל ב-7 באוקטובר, הפסקת אש אינה מתאימה".

"קבוצת טרור לוקחת 200 בני ערובה והורגת 1,400 בני אדם ומסתתרת מתחת למנהרות, כולל המנהיגים - הפסקת אש היא לא באמת המילה להשתמש בה", אמר הבכיר ל-CNN.

הפקיד שב והדגיש כי ארה"ב קוראת באופן אקטיבי לישראל לקיים מה שמכונה "הפוגות הומניטריות", וכי ארה"ב מדגישה בפני ישראל כי גם כשיש לה זכות להגן על עצמה, עליה לדבוק בחוקים ההומניטאריים הבינלאומיים.

בסופו של דבר, "הפסקת אש, לדעתי, תלויה בכך שהישראלים ירגישו בטוחים בכך שדבר כזה לא יכול לקרות שוב", הוסיף הבכיר.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום