קרוב למיליון בני אדם נמלטו לדרום עזה

ארה"ב מאמינה שהזרימה היומית של משאיות לעזה "מאותגרת על ידי הסביבה בשטח בדרום עזה"ץ מחסני האו"ם עם אספקה ​​בסיסית ומזון נפרצו בתחילת השבוע. ארה"ב בוחנת הקמת בתי חולים שדה בדרום עזה

יענקי פרבר | חרבות ברזל 4.11.2023 | 19:08

פעילות קרקעית של צה"ל בעזה | צילום: דובר צה"ל

מספר האנשים שנמלטו מצפון עזה לחלק הדרומי של המובלעת "מוערך ב-800,000 עד מיליון", כך אמר השליח האמריקני לנושאים הומניטריים במזרח התיכון.

השליח, דיוויד סאטרפילד, אמר שצריכה להיות "תנועה מאובטחת ומתמשכת" של סיוע לא רק ממעבר רפיח במצרים לעזה, אלא "לנקודות בדרום".

"ונקודות הצורך הללו גדלות ככל שאנשים מגיעים יותר ויותר לדרום", הוסיף.

למרות שארה"ב מאמינה שהזרימה היומית הנוכחית של משאיות לעזה היא בר קיימא, "היא מאותגרת על ידי הסביבה בשטח בדרום עזה", אמר סאטרפילד, וציין כי מחסני האו"ם עם אספקה ​​בסיסית ומזון נפרצו בתחילת השבוע.

"הייתה סביבה בעזה שאפשרה חיי מסחר נורמליים יותר, גז לבישול, שמן לבישול, אספקה, זה לא המצב עכשיו", אמר.

"יש 350,000 או 400,000 עדיין בצפון. אם אותם אנשים - חלק מהם - יגיעו לדרום, זה יגדיל את העומס, יגדיל את הביקוש עוד יותר", הוסיף.

צה"ל קרא לאזרחים בעזה לנוע דרומה בזמן שההתקפה האווירית והקרקעית על העיר עזה נמשכת. "ארה"ב בוחנת הקמת בתי חולים שדה בדרום עזה", אמר סאטרפילד.

סאטרפילד אמר כי ארה"ב מדברת עם סוכנויות כמו הוועד הבינלאומי של הצלב האדום ורופאים ללא גבולות כדי להקים בתי חולים שדה באוהלים.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום