פיגוע ירי בשומרון: החמאס השתמש באמבולנס לשינוע כוחות

משרד החוץ הטורקי הודיע על החזרת השגריר מישראל | פיגוע ירי בשומרון, חייל נפצע קל | מנהיג החמאס הנייה נחת באיראן ונפגש עם חמינאי | חמאס ניסה להבריח את אנשיו דרך מעבר רפיח | סיכום חדשות השבת

שלו שינברג | חרבות ברזל 4.11.2023 | 18:16

מחבל חמאס יוצא ממנהרה. אילוסטרציה | צילום: Attia Muhammed/Flash90

משרד החוץ הטורקי החליט להחזיר את השגריר בישראל, זאת בשל המלחמה בעזה. ארדואן אמר בצל ההחלטה: "נתניהו הוא כבר לא מישהו שאנחנו יכולים לדבר איתו". משרד החוץ הישראלי תקף: "צעד נוסף של נשיא טורקיה המתייצב לצד ארגון הטרור חמאס".

לפי בכיר חמאס בלבנון, מנהיג ארגון הטרור חמאס איסמאעיל הנייה ביקר בטהרן לפני מספר ימים ונפגש עם המנהיג העליון של איראן חמינאי. הנייה הצהיר בשבת: "חמאס תשתמש בכל הקלפים שברשותה כדי לסכל את תוכניות ישראל".

פיגוע ירי בשומרון: מחבלים התקרבו לעמדת צה"ל הסמוכה לכפר נבי אליאס ופתחו באש לעבר כוחות צה"ל שהשיבו בירי. חייל ישראלי נפצע באורח קל מרסיסים.

סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת: חמאס ניסה להבריח את אנשיו דרך מעבר רפיח, זאת כחלק מהאזרחים הזרים והפצועים המפונים מרצועת עזה. ניסיון בריחה זה של אנשי החמאס כשל.

כלי טיס של צה"ל תקף חוליית טרור של החמאס שזוהתה על ידי הכוחות כאשר היא משתמשת באמבולנס במרחב הלחימה. כתוצאה מהתקיפה נהרגו מספר פעילי חמאס. מזכ"ל האו"ם גינה את התקיפה הזו של צה"ל, והשגריר ארדן הגיב לו: "מזכ"ל האו״ם שוב ממהר לגנות את ישראל בלי לבדוק את העובדות, כמו במקרה של בית החולים אל אחלי. המזכ"ל מהדהד שקרים של ארגון טרור ומתעלם מכך שחמאס משתמש במכוון באמבולנסים למטרות טרור".

גל הירש הגיע למטה השבויים והנעדרים, זאת כדי לשוחח עם בני המשפחות. מסביבו החלו להיאסף אנשים שקראו לעברו קריאות "בושה" ו"ביזיון". בעקבות קריאות אלו הירש עזב את המקום.

אחרי פרסום לפיו נשיא אוקראינה זלנסקי צפוי להגיע לביקור הזדהות בישראל על רקע המלחמה, גורם בממשלת אוקראינה תקף בחריפות את ההדלפה ואמר כי "ההדלפה על ביקור זלנסקי בישראל פוגעת בביטחונו". עוד הוסיף הגורם : "אין החלטה כעת לגבי מועד לביקור".

שר הביטחון גלנט אמר בגבול הצפון: "הטעות של סינוואר חרצה את גורל חמאס ועזה, אם נסראללה יעשה טעות הוא יחרוץ את גורל לבנון. אנחנו נמצאים בהגנה בצפון ותוקפים במלוא העוצמה ברצועת עזה, זה סדר העדיפות שלנו. איננו מעוניינים להגיע למלחמה בצפון, אבל אנחנו מוכנים לכל משימה. חיל האוויר שומר את מירב כוחו אל מול גזרת לבנון, אל מול חיזבאללה".

דובר צה"ל בערבית עידכן על פתיחת ציר "צאלח אלדין" שברצועת עזה, שישמש למעבר הומניטרי לתושבי צפון הרצועה שטרם נעו דרומה למען שמירה על ביטחונם. אנשי חמאס ירו לעבר כוחות צה"ל שפעלו לפתיחת הציר ההומניטרי, ובצה"ל תקפו: "ניצלו את חלון ההזדמנויות ההומניטרי שצה"ל העניק לתושבי עזה".

גורם אמריקני ל-CNN אמר כי חמאס חוסם אזרחים זרים מלעזוב את רצועת עזה, עד שישראל תבטיח שאמבולנסים מהמובלעת הפלסטינית יוכלו להגיע למעבר רפיח למצרים. הדרישה הגיעה לאחר שישראל הודתה כי תקפה אמבולנס ששימש מחבלים מחוץ לבית חולים שיפא במערב הרצועה.

שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן השיב למזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש, שגינה את ישראל על תקיפת האמבולנס סמוך לבית החולים שיפא אמש: "מזכ״ל האו"ם שוב ממהר לגנות את ישראל בלי לבדוק את העובדות, כמו במקרה של בית החולים אל אחלי. המזכ"ל מהדהד שקרים של ארגון טרור ומתעלם מכך שחמאס משתמש במכוון באמבולנסים למטרות טרור. למזכ"ל האו"ם לא אכפת מהאמת והתנהגותו היא חרפה. אני שוב קורא לו להתפטר מיידית".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום