סערה בישיבת הקבינט: "אתה רוצה לחלק את האחריות"

סערה בישיבת הקבינט במהלך דיון על מצב הרשות הפלסטינית והחזרת הפועלים העזתים לרצועת עזה. סער תקף את סמוטריץ': "אתה לא באמת נגד זה - פשוט רוצה לחלוק את האחריות". כל הציטוטים

אברהם פריינד | פוליטי 4.11.2023 | 18:24

השר גדעון סער | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בישיבת הקבינט המדיני ביטחוני שנערכה ביום חמישי בשבוע שעבר התחוללה סערה בדיון על מצב הרשות הפלסטינית והחזרת הפועלים העזתים לרצועת עזה.

בכירי מערכת הביטחון הפצירו להעביר מיידית את הכסף לרשות הפלסטינית, בשל שיקולים ביטחוניים. שר האוצר בצלאל סמוטריץ, שהתנגד לכך הביא שורה של ציטוטים של בכירים ברשות שהצדיקו מעשי טרור.

השר גדעון סער תקף את סמוטריץ' ואמר: "העברת הכספים זו החלטה שלך, אתה שר האוצר, זה לא צריך להגיע לקבינט. אתה לא היית צריך להביא את זה לקבינט. אתה מביא את זה כי אתה לא באמת נגד זה - פשוט רוצה לחלוק את האחריות".

מתאם פעולות הממשלה בשטחים וראש השב"כ רונן בר אמרו: "יש עבודה צמודה עם מנגנוני הביטחון הפלסטינים. הם סייעו לנו בחילוץ 65 ישראלים (שנכנסו בטעות לשטחי הרש״פ)".

בן גביר: "תביא את כל התמונה המלאה. די להביא לנו רק רבע תמונה על הרשות הפלסטינית. אבו מאזן וחמאס זה אותו הדבר".

בנוסף, הדרג הביטחוני ביקש להעביר את הפועלים העזתים בדחיפות לעזה וטען "אין לנו מה לעשות איתם בארץ".

השר דיכטר: "אם הדרג המקצועי נגד - אז למה להחזיק אותם כאן? למה?".

בן גביר בתגובה: "יש כאן אירוע מטורף. אתם מחזיקים 3000 עזתים, לא בדקתם את כולם. איך אפשר להצדיק את חזרתם לעזה מבחינה ביטחונית או ציבורית? המחבלים ידעו איפה נמצא כל דבר, באיזו שכונה, איפה יש כלב. איך אנחנו יודעים שהם לא עזרו למתקפה?".

בדיון על העברת הדלק לרצועה אמר ראש המל"ל הנגבי לשרים: "בשלב הזה לא נכנס דלק לרצועה". השרים דרשו הצבעה, נתניהו סירב בטענה שאין צורך כי אין כוונה להעביר דלק.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום