4 לוחמים נוספים נהרגו בעזה; מטח כבד נורה לעבר המרכז

חמאס שיגר רקטה לעבר העיר אילת, אזעקות נשמעו בשורה של יישובים בערבה. דובר צה"ל: הרקטה יורטה ע"י מערכת 'חץ' | שר הביטחון גלנט: "יחיא סינוואר עשה טעות וחרץ את גורל החמאס ואת גורל עזה. אם נסראללה יעשה טעות - הוא יחרוץ את גורלה של לבנון" | עדכונים שוטפים

צביקה סגל | חרבות ברזל 4.11.2023 | 17:45

מלחמת חרבות ברזל | צילום: דובר צה"ל / פלאש 90

הפעולה הקרקעית של צה"ל בעזה נמשכה והתעצמה במהלך השבת. הכוחות נתקלו במחבלים רבים שניסו לפגוע בהם - וחיסלו אותם. הערב, לראשונה מאז החלה המלחמה, נשמעו אזעקות באזור הערבה. הזרוע הצבאית של חמאס נטלה אחריות על הירי וטענה כי ששיגרה רקטה לעבר אילת. דובר צה"ל מסר כי זוהה שיגור אחד משטח רצועת עזה שיורט על ידי מערכת 'חץ' של מערך ההגנה האווירית.

הערב חשף דובר צה"ל כי בזמן שצה"ל פתח ציר הומניטרי לתנועת תושבי עזה דרומה, מחבלי ארגון הטרור חמאס תקפו את הכוחות שעסקו בפתיחתו ארגון הטרור חמאס ניצל את חלון ההזדמנויות ההומניטרי שצה"ל העניק לתושבי עזה ומחבלי הארגון תקפו בירי מרגמות וטילי נ"ט את כוחות צה"ל שהגיעו לציר ועסקו בפתיחתו, זאת על מנת למנוע את פתיחתו לתנועת תושבי הרצועה. באירוע זה אין נפגעים לכוחותינו.

הבוקר הודיע צה"ל כי במהלך היממה האחרונה פעלו לוחמי חי"ר ושריון בפיקוד חטיבה 460 בצפון רצועת עזה, באזור ממנו זוהו ניסיונות רבים לתקוף את כוחות צה"ל באמצעות פירי מנהרות ומתחמים צבאיים. הכוחות חיסלו מחבלים שפעלו במרחב, חשפו פירי מנהרות ששימשו לצורכי טרור ואיתרו אמצעי לחימה של הארגון.

 

ההרס בשכונת צברה בעזה

מאז שעות הבוקר נרשמו לפחות 6 תקריות בגבול הצפון, יממה לאחר נאומו של מזכ"ל חיזבאללה. שר הביטחון יואב גלנט, הגיע היום לגבול הצפון, וקיים הערכת מצב במפקדת אוגדה 146, המבצעת את משימותיה בגזרה. שר הביטחון גלנט אמר בסיום הערכת המצב: "אנחנו נמצאים בהגנה בצפון ותוקפים במלוא העוצמה ברצועת עזה, זה סדר העדיפות שלנו. איננו מעוניינים להגיע למלחמה בצפון, אבל אנחנו מוכנים לכל משימה. חיל האוויר שומר את מירב כוחו אל מול גזרת לבנון, אל מול חיזבאללה. יחיא סינוואר עשה טעות וחרץ את גורל החמאס ואת גורל עזה. אם נסראללה יעשה טעות - הוא יחרוץ את גורלה של לבנון".

עדכונים שוטפים: 

23:35 - נשיא ארצות הברית ביידן: "יש התקדמות במגעים להפוגה הומניטרית ברצועה".

23:27 - מטוסי קרב של צה"ל תקפו מוקדם יותר הערב תשתיות צבאיות של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון, לאחר שזוהו מספר שיגורים משטח לבנון לעבר שטח מדינת ישראל. לא זוהו נפילות בשטחנו. בנוסף, זוהה ירי נ"ט לעבר מרחב מטולה, אין נפגעים.

 

22:48 - המטח למרכז: נפילה בשטח פתוח סמוך לנס ציונה.

22:40 - דיווח ב'וואלה': בישראל נערכים לתרחיש שבו מאגרי הדלק של אונר"א בדרום רצועת עזה יאזלו. במידה והדרג המדיני יאשר הכנסת דלק, יוכנסו מכליות ממצרים לפי כמות מדוייקת שתספיק להפעלת מתקנים חיוניים.

22:17 -  מקורות פלסטינים: שר החוץ האמריקני בלינקן יגיע מחר לביקור ברמאללה וצפוי להיפגש עם אבו מאזן.

22:08 - דוברות עיריית שדרות: אותרה פגיעה בגג בית ספר בעיר. אין דיווח על נפגעים בגוף, נגרם נזק. צוותי העירייה במקום.

22:02 - תיעוד: המטח האחרון לעבר יישובי גוש דן והשפלה.

22:00 - אזעקות ביישובים: אזור תעשייה נשר - רמלה, ראשון לציון - מזרח, ראשון לציון - מערב, פארק תעשיות פלמחים, תעשיון צריפין, משמר השבעה, יד רמב''ם, רמות מאיר, נס ציונה, באר יעקב, נצר סרני, בית עובד, בית חנן, ניר צבי, בית דגן, גני הדר, גן שורק, רחובות, אחיעזר, עיינות, אירוס, נטעים, חולון, בת-ים, מצליח, סתריה, ישרש, רמלה, זיתן, יציץ, לוד, נען

21:57 - ברשות הפלסטינית זועמים על ישראל שקיזזה את הכספים שמיועדים לעזה, מכספי הרשות שיועברו אליה. הם מאיימים לא לקחת את הכסף, אם לא יאפשרו להם לקבל גם את הכספים לעזה. בכירים ברשות הפלסטינית פנו בסוגיה גם לאמריקנים. ההערכה בישראל שחרף האמירות הללו של הרשות, הם לבסוף יקחו את הכסף.

21:55 - פיקוד מרכז של ארצות הברית: קבוצת תקיפה אייזנהאואר הגיעה למזרח התיכון. הקבוצה מורכבת מנושאת המטוסים אייזנהאואר (CVN 69) עם 9 טייסות אוויריות, משחתות טילים פיליפין סי(CG 58), מייסון (DDG 87) וגרבלי (DDG 107) מקבוצת המשחתות (DESRON)ה-22, ומפקד לוחמת המידע.

21:53 - דוברות מד"א: בשעה 20:46 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב ירדן על גבר שנפצע ככל הנראה מרסיס יירוט בגזרת הגליל העליון. חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבי"ח זיו, גבר בן 30 במצב בינוני עם פציעה בגפיים.

21:48 - יציאת האזרחים הזרים ממעבר רפיח מעזה למצרים נעצרה בפתאומיות, ישנם ניסיונות לחדש אותה מחר.

21:25 - דוברות עיריית שדרות: בהמשך לירי האחרון, אותרה פגיעה ישירה בבית מגורים בעיר. אין דיווח על נפגעים בגוף, נגרם נזק. צוותי העירייה במקום.

צילום: עיריית שדרות.

21:13 - אזעקה ביישובים: בית שקמה, בת הדר.

21:03 - הודעת דוברות עיריית רמת גן: הודעת הדוברות המופצת בשם עירית ר"ג מזויפת! יש אכן באזור השרון חשד לרכב עם חמוש על רקע פלילי או פחעי וכוחות הבטחון שם מטפלים כולל מחסומים.

אין לאירוע המדובר שום השלכה על שגרת החיים אצלנו למעט העדכון של כל הכוחות הפרושים בעיר. בכל מקרה מדובר ברכב סקודה סופרב בצבע שחור עם אדם לבוש בגדים שחורים.

21:02 - אזעקות ביישובים: מטווח ניר עם, מכללת ספיר, ניר עם, מפלסים, שדרות, איבים, גבים.

20:56 - הודעה מלשכת חבר הכנסת משה גפני: "בשעות האחרונות שוב מופץ ברשת הודעות כוזבות כביכול ועדת הכספים "מעכבת" העברות תקציביות לצרכי המלחמה. אני כאן להבהיר שוב ושוב את המובן מאליו - אין שום עיכוב בהעברות התקציביות המגיעות לועדה לצרכי הלחימה. ההיפך הוא הנכון. וכל הדיווחים בעניין אין בהם מן האמת. רק הפצת 'פייק ניוז' וניסיון להסתה צינית מרושעת בזמן המלחמה. כל העברה שתגיע לועדה לתמיכה בלחימה בחזית או בעורף תעלה מיד".

20:53 - אזעקות באזורים: אזור תעשייה הדרומי אשקלון, חוות שיקמים, דורות.

20:52 - עוטף עזה: אזעקת צבע אדום בכפר עזה ובסעד.

20:43 - לפי מקור אמריקני חמאס העביר רשימה חלקית של חטופים, ודורש חמישה ימי הפוגה בתמורה לשחרור אזרחים, נשים וילדים.

20:34 - ישראל השתמשה לפחות בשתי פצצות במשקל 2,000 פאונד (כ-900 קילו) במהלך תקיפה אווירית ביום שלישי האחרון על ג'באליה, כך על פי מומחים וניתוח שנערך על ידי הניו יורק טיימס ותמונות לוויין, תמונות וסרטונים.

20:17 - דוברות עיריית כפר יונה: קיים חשד לשוהה בלתי חוקי (שב"ח) הנע ברכב מסוג בסקודה סופרב שחורה או מרצדס עם קרלו, לכיוון ערי המרכז במטרה לבצע פיגוע ירי. נפרסו מחסומים על ידי משטרת ישראל, ובכפר יונה נפרסה כיתת הכוננות בתיאום עם משטרת ישראל והוגברה העירנות בכניסות לעיר.

20:09 - המשטרה: לפני זמן קצר התקבל דיווח שמהמינותו נבדקת על אדם חשוד באזור העיר טייבה. כבכל אירוע דומה , שוטרי מחוז מרכז פרסו מחסומים באזור. כלל הכיוונים נבדקים לרבות הכיוון הפלילי.

20:00 - השיחה האחרונה: מפקד גדוד 53, סגן-אלוף סלמאן חבקה ז"ל, נהרג בקרב לחילוץ מפקד גדוד 13 של חטיבת גולני. מג"ד 13 לסלמאן ז"ל בקשר: ״אני חילצתי אותך ועכשיו אתה באת לעזור לי״.

19:52 - מפגינים פרצו שני מחסומים ליד בית ראש הממשלה. עימותים החלו עם פרשים ושוטרים סביב המחסום השלישי ברחוב עזה בירושלים. שלושה נעצרו.

19:45 - בעקבות חפץ חשוד בכביש 60 בין שילה לעפרה, הכביש נחסם לתנועה לשני הכיוונים. יתכנו שיבושים בתחבורה הציבורית ובהסעות השונות.

19:32 - הותרו לפרסום שמותיהם של ארבעה חללי צה״ל אשר הודעה נמסרה למשפחותיהם:

- רס״ן יהודה נתן כהן, בן 25, משדמות מחולה, מפקד פלוגה בסיירת גבעתי, נפל בקרב בצפון רצועת עזה.

- סמ״ר גלעד נחמיה ניצן, בן 21, משילה, לוחם בסיירת גבעתי, נפל בקרב בצפון רצועת עזה.

- סמ״ר יונדב רז לוינשטיין, בן 23, מאילת, לוחם בסיירת גבעתי, נפל בקרב בצפון רצועת עזה.

- רס״ר ליאור ארזי, בן 25, מגבעת חיים איחוד, פרמדיק לוחם ביחידת שלדג, נפל בקרב בצפון רצועת עזה.

19:29 - בצל הלחימה המתמשכת, נשיא המדינה יצחק הרצוג יקבל מחר בצהריים את כתב ההאמנה של שגריר ארה"ב הנכנס, ג'ייקוב ג' לו.

19:22 - שר הביטחון יואב גלנט בהצהרה: "עד כה חוסלו 12 מפקדי גדודים של חמאס. צפויים לנו עוד ימים ארוכים של לחימה. בסיומה של המלחמה לא יהיה עוד איום ביטחון מהרצועה".

19:21 - שר הביטחון גלנט בהצהרה: "נגיע ליחיא סינוואר ונחסל אותו. אני אומר לתושבי עזה - אם תגיעו לפנינו, זה יקצר את המלחמה".

19:17 - צה"ל: בעקבות מידע שהתקבל מחקירת מחבל חמאס בשב"כ - הותקפה תשתית טרור על גג מבנה ברצועה.

19:13 - תיעוד: כלב צה"לי בתוך המנהרה תוקף מחבלים.

 

19:02 - השליח האמריקני לנושאים הומניטריים במזרח התיכון, דייוויד סאטרפילד: "שום דלק לא נכנס לעזה מאז תחילת מלחמת ישראל-חמאס בתחילת אוקטובר".

18:57 - ארה"ב בוחנת הקמת בתי חולים שדה בדרום עזה.

18:51 - מספר האנשים שנמלטו מצפון עזה לחלק הדרומי של המובלעת "מוערך ב-800,000 עד מיליון", כך אמר השליח האמריקני לנושאים הומניטריים במזרח התיכון.

18:46 - הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי קיים הערכת מצב בתוך עזה: "חזקו את הרוח, גאה בכם".

18:34 - דוברות עיריית שדרות: אותרה נפילה בשטח ציבורי בעיר. אין נפגעים בגוף. נגרם נזק.

דוברות עיריית שדרות.

18:26 - משרד הבריאות בעזה טוען: 9,488 הרוגים פלסטינים, מתחילת המלחמה.

18:20 - הצי האמריקני הודיע שערך אימונים עם נושאות המטוסים ג'רלד פורד ודווייט אייזנהאואר באזור. ומעביר מסר: "אנחנו מוכנים".

צילום: הצי האמריקני.

18:18 - גורם אמריקני אמר ל-CNN כי חמאס חוסם אזרחים זרים מלעזוב את רצועת עזה, עד שישראל תבטיח שאמבולנסים מהמובלעת הפלסטינית יוכלו להגיע למעבר רפיח למצרים.

18:10 - טוויטר הסירה חשבון שהתחזה לשגריר ישראל באלבניה לשעבר. "עדיף לאזרחי ת"א לעזוב את בתיהם ולהשתקע בפארקים, בשטחים פתוחים ובמקלטים", נכתב בחשבון המזויף. חוקרים: גורמים איראניים הפיצו את תוכן הציוץ כדי לעורר בהלה. משרד החוץ לדיפלומטים: בדקו אם יש לכם מתחזים.

18:01 - אזעקות בשדרות, איבים, ניר עם.

17:42 | דובר צה"ל: בהמשך לדיווח הראשוני על הפעלת התרעה במרחב הערבה, זוהה שיגור אחד משטח רצועת עזה שיורט על ידי מערכת 'חץ' של מערך ההגנה האווירית.

17:30 | דובר צה"ל: בזמן שצה"ל פותח ציר הומניטרי לתנועת תושבי עזה דרומה, מחבלי ארגון הטרור חמאס תקפו את הכוחות שעסקו בפתיחתו

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום