הפעולה הקרקעית מתקדמת: "מכתרים את עזה מהאוויר, מהיבשה ומהים"

צה"ל ממשיך להתקדם בפעולה הקרקעית: "מכתרים את עזה מהאוויר, מהיבשה ומהים, מכתרים את העיר עזה וסביבתה" | חוסל מפקד של חמאס, שלקח חלק מרכזי בניהול הלחימה כנגד כוחות צה"ל ברצועת עזה | כוננות שיא בצפון: "נדע להגיב בכל זירה או איום אם נידרש לכך" | מתעדכן

צביקה סגל | חרבות ברזל 3.11.2023 | 13:13

כוחות צה"ל בעזה | צילום: דובר צה"ל

צה"ל ממשיך בלחימה בעומק הרצועה - ונמצא בכוננות עליונה גם בצפון: היום הותר לפרסום כי חמישה לוחמי צה"ל נוספים נפלו בקרבות העזים בצפון הרצועה. במקביל, צה"ל ממשיך להתקדם לעבר עומק העיר עזה. "כוחות צה"ל מכתרים את עזה מהאוויר, מהיבשה ומהים, מכתרים את העיר עזה וסביבתה. הלוחמים מתקדמים בקרבות ובמהלכם הם משמידים תשתיות טרור מעל הקרקע ובתת הקרקע ומחסלים מחבלים", אמר הבוקר דובר צה"ל דניאל הגרי.

על ההיערכות בצפון הארץ, לקראת נאומו של מזכ"ל חיזבאללה, אמר דובר צה"ל: "אנחנו נמצאים בהיערכות מבצעית רבה בגבול הצפון. אתמול תקפנו תקיפה רחבה מאוד ופגענו במספר חוליות טרור של חיזבאללה בתגובה לירי רחב שביצע ארגון חיזבאללה. אנחנו במוכנות גבוהה מאוד בצפון, בדריכות מאוד מאוד גבוהה להגיב לכל אירוע שיתרחש היום ובימים שיבואו".

הוא הוסיף כי "איראן ממשיכה לבצע פעילות חתרנית ומדרבנת שלוחים, בשמה, עם אמל"ח שהיא שולחת להם. אנחנו ממשיכים להיות ממוקדים בהתקדמות של המלחמה בעזה, בפירוק חמאס ובמאמץ שלנו להשבת החטופים. אנחנו גם נדע להגיב בכל זירה או איום אם נידרש לכך.

דובר צה"ל עדכן כי עד כה, נמסרה הודעה למשפחותיהם של 241 חטופים. "מספר החטופים משתנה ומתעדכן לפי המידע המודיעיני שאנחנו מקבלים ולכן אני מעדכן אותו ברמה היומית, כמובן שזה קורה אחרי שעדכנו את המשפחות. המספר ישתנה ועלול להשתנות עוד בהמשך", אמר. "בנוסף נמסרו הודעה למשפחותיהם של 338 חללי צה"ל. אנחנו מחבקים את המשפחות ונמשיך ללוותם. אנחנו גם מלווים את הפצועים ומאחלים לכל הפצועים החלמה מהירה.

מוקדם יותר חיסל צה"ל את מפקד גדוד צברא תל אלהוא של ארגון הטרור חמאס. מטוסי קרב של צה"ל, בהכוונת מודיעין מדוייק של אמ"ן ושב"כ, חיסלו את דלול, שלקח חלק מרכזי בניהול הלחימה כנגד כוחות צה"ל ברצועת עזה. דלול ביצע מספר תפקידים בגדוד ובחטיבת העיר עזה של ארגון הטרור חמאס.

עדכונים שוטפים:

16:04 - ראש הממשלה נתניהו משיב לנסראללה: "טעות תעלה לכם ביוקר שאתם לא מאמינים", והוסיף, "ישראל מסרבת להפסקת אש זמנית שלא כוללת שחרור חטופים".

15:51 - המטה לביטחון לאומי ומשרד החוץ בהודעה לציבור – קריאה לנקיטת אמצעי זהירות מוגברים בעת נסיעה לחו"ל לאור ריבוי גילויי אנטישמיות ואירועי אלימות למול ישראלים ויהודים בעולם.

15:38 - בלינקן על השאלה האם ארה״ב תתקוף מטרות בלבנון ובאיראן במידה ותיפתח חזית בצפון: "אנחנו לא נאפשר לחזית שלישית להיפתח. העברנו את המסר הזה לאנשי האזור, כולל עם פריסת נושאות המטוסים ועם הפעולה שנקטנו נגד הטילים מתימן".

15:31 - אזעקות ביישובי השפלה: משמר איילון, כפר בן נון, כרמי יוסף, בקוע | גם באזור התעשייה הדרומי אשקלון וזיקים.

15:30 - בלינקן בהצהרה לתקשורת: "ישראל לא תעמוד לבד. חזרתי והדגשתי את תמיכתנו בישראל".

15:28 - מנהיג חיזבאללה נסראללה: "לא ידענו על ההתקפה ב-7 באוקטובר, זו החלטה מאה אחוז של הפלסטינים".

15:25 - ‏נסראללה הודה לחברים בתימן ובעיראק על כך שנכנסו ללב המערכה והסביר כי שלל סוגיות הביאו אותנו עד הלום: אלפי האסירים הפלסטינים בכלא הישראלי, הסבל של תושבי עזה, המדיניות של הממשלה בעניין מסגד אל-אקצא, ההתנחלויות: "לא היה מנוס מאירוע כביר שיטלטל את אמות הסיפין של ישראל".

15:23 - אזעקות ביישובים: תקומה וחוות יזרעם, כפר מימון ותושיה, נתיבות, תקומה, זמרת, שובה, סעד.

15:21 - המסר של שר הביטחון גלנט לשר החוץ האמריקני בלינקן: "לא תהיה הפסקת אש בלי החזרת החטופים".

15:20 - יגיב לנסראללה? ראש הממשלה נתניהו ימסור מיד הצהרה לתקשורת.

15:19 - נסראללה: "ברכות לעיראק ולתימן שנכנסו ללב המערכה הזו".

15:17 - מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה נואם בשעה זו: "אין מערכה חשובה יותר מהמערכה נגד הציונים. אין חשובה ממנה מבחינה דתית, מוסרית ואנושית".

15:00 - אזעקות בעוטף עזה: נירים ועין השלושה.

14:27 - התקוממות במסגד בחברון לאחר שבמהלך החֻ'טְבֵּה (דרשת שישי) האימאם לא דיבר על עזה, מתפללים מוסלמים עזבו את המקום במחאה. כך דווח בגל"צ.

14:19 - משפחתו של מנהיג סקוטלנד, חמזה יוסף, עזבה את הרצועה וחצתה למצרים דרך מעבר רפיח, לאחר שנתקעו בעזה בגלל המלחמה.

14:15 - המשטרה פינתה אזרחים מחוף הכרמל בחיפה לאחר שבמקום אותר נפל תחמושת. התבצע פיצוץ מבוקר שלו. לא ברור ממתי הנפל אך ברור שאינו חדש. ככל הנראה מאחד היירוטים שהיו באזור.

14:03 - שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן לאחר הפגישה עם הנשיא הרצוג: "אנחנו עומדים על כך שלישראל אין רק את הזכות, אלא גם את החובה להגן על עצמה, ולעשות מה שניתן כדי שמתקפת 7 באוקטובר לא תשוב על עצמה".

13:46 - 28 ימים למלחמה - משרד הבריאות מעדכן על 319 פצועים המאושפזים בבתי החולים נכון ליום, מהם 55 במצב קשה ו-137 פצועים בשיקום.

13:42 - טיקטוק: מאז 7.10 הסרנו יותר מ-24 מיליון חשבונות מזויפים ברחבי העולם, ויותר מחצי מיליון תגובות של "בוטים" על תוכן עם האשטאגים הקשורים למלחמה בעזה.

13:40 - במלאת 30 יום לטבח הנורא שפקד את מדינת ישראל ב-7 באוקטובר, נשיא המדינה יצחק הרצוג מזמין את הציבור להדליק נר ביום ראשון הקרוב, כ״א בחשון, 5 בנובמבר, בשעה 18:00, לזכרם של הנרצחים והנופלים.

13:35 - דוברות מטולה: עקב הערכת המצב שער הישוב נסגר לאלתר לנכנסים וליוצאים. אנו מבקשים אנא גלו הבנה וסבלנות, נא לא להגיע למושבה. השער סגור ולא תתאפשר כניסה לאף אחד.

13:28 - לשכת נתניהו אחרי פגישתו עם בלינקן: "אין כניסת דלק לעזה".

13:23 - דובר צה"ל: מחבלים שיגרו טיל נ"ט משטח לבנון לעבר מוצב צה"ל סמוך למתת. אין נפגעים. כוחות צה״ל הגיבו בירי ארטילרי למקור הירי.

13:16 - ראש הממשלה נתניהו באיגרת לחיילי צה"ל ומפקדיו: "זוהי מלחמת בני האור בבני החושך. הטוב יביס את הרוע הקיצוני שמאיים עלינו ועל העולם כולו. דפים חדשים בתולדות ישראל נכתבים על ידכם. כשאני שולח אתכם למשימה, גיבורינו היקרים, אני בטוח בניצחוננו המוחלט על אויבינו. יחד עם כל עם ישראל - אני סומך עליכם, אני גאה בכם ואני אוהב אתכם"

13:02 - אזעקות צבע אדום ביישובים: ניר יצחק, חולית, סופה.

12:45 - נא להתפלל וללמוד לרפואת החייל חגי נפתלי בן אסתר אביגיל (בנו של מבקר המדינה מתניהו אנגלמן) שנפצע באורח קשה מאוד בעזה. הוריו ובני משפחתו מבקשים בתחינה מכל עם ישראל לזעוק, להתפלל ולבקש לרפואתו השלימה.

12:42 - חלקים מסרט הזוועות שביצעו מחבלי חמאס שהוכן בדובר צה"ל הוצג לשר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן ומשלחתו.

12:30 - לוחמי יחידת יהל"ם, בשיתוף לוחמי הנדסה מגדוד 7107, חטיבת הנח"ל, חטיבת הנגב וכוחות שריון חשפו ונטרלו במגוון פעילויות מיוחדות מנהרות לחימה פעילות של ארגון חמאס בשטח הרצועה. הלוחמים חשפו פירים, הטמינו חומרי נפץ, מילכדו ונטרלו מנהרות בשטח רצועת עזה.

12:28 - השר בצלאל סמוטריץ' על החלטת הקבינט להעביר את הכסף לרש״פ בקיזוז הכספים לעזה: "בעת מלחמה אנו נדרשים לאחריות, לשותפות ולחזית אחידה בקבינט. לכן כאשר העמדה העקרונית שלי התקבלה וכך גם דרישתי לקזז את כספי עזה לא ראיתי לנכון להצביע נגד עמדת חבריי".

12:09 - אזעקת צבע אדום בכרם שלום.

12:07 - שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן נועד כעת עם חברי קבינט המלחמה.

צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ.

11:55 - הותר לפרסום: סמ"ר איתי סעדון, מפקד טנק בגדוד 52, נפל בקרב בצפון רצועת עזה.

 

 

 

11:45 - דיווח לבנוני: צה"ל תקף את פרויקט הפאנלים הסולאריים בדרום לבנון, שסיפק מים. לפי הדיווח הפרויקט עלה 300,000 דולר.

11:30 - דובר צה״ל: מסרנו הודעות ל-338 משפחות חללי צה״ל. מספר השבויים 241.

11:20 - ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם מזכיר המדינה של ארה"ב אנתוני בלינקן, בקריה בתל אביב.

11:00 - לקראת נאום נסראללה | דובר צה"ל: "איראן מדרבנת שליחים באזור. יש דריכות גבוהה, נדע להגיב"

לעדכונים קודמים מהמלחמה

בחדרי חרדים

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום