ארה"ב מאמינה שישראל "מנסה למזער את מקרי המוות" של אזרחים בעזה

בכיר אמריקאי אמר כי ארה"ב מאמינה שישראל מנסה למזער את מקרי המוות של אזרחים שלא מעורבים בלחימה בעזה. הוא סרב להגיב על התקיפות במחנה בג'באליה שם הפלסטינים טוענים כי נהרגו אזרחים

יענקי פרבר | מדיני 3.11.2023 | 07:35

הפגזות בעזה | צילום: צילום מסך, רשתות חברתיות

ארצות הברית מאמינה שישראל "עושה מאמצים לנסות למזער אבדות אזרחיות", כך אמר אתמול דובר המועצה לביטחון לאומי, ג'ון קירבי - אך הוא סירב להתייחס אם ממשל ביידן רואה בישראל כמי שניסתה למזער את מקרי המוות של אזרחים בתקיפות האוויריות על מחנה הפליטים בג'באליה.

קירבי אמר מוקדם יותר השבוע כי "ברור לארה"ב שישראל מנסה למזער את מקרי המוות של אזרחים". כשנשאל ביום חמישי האם הבית הלבן עדיין חושב ככה לאחר שישראל פגעה במחנה פעמיים ביומיים, אמר קירבי, "אנו רואים בהיקף הפעילות שלהם שהם עושים מאמצים לנסות למזער אבדות אזרחיות".

"זה לא אומר, ולא אמרתי, שהם לא גרמים לנפגעים", הוסיף קירבי. "כל אחד הוא טראגי, כל אחד לא צריך לקרות, והיינו ברורים לגבי זה".

התקיפות של ישראל בג'באליה עוררו תגובות בעולם. משרד זכויות האדם של האו"ם הביע דאגה כי התקיפות "עלולות להסתכם בפשעי מלחמה". צה"ל הודיע שהתקיפות כוונו למפקדי חמאס ולתשתית של הארגון.

קירבי אמר אתמול על כך, "אני לא מתכוון לדבר על פרטים, כי אני לא מתכוון להתדיין על אירוע מבצעי שהצבא שלנו לא מעורב בו כמעט בזמן אמת".

"כל שאלה לגבי הנפגעים האזרחיים צריכה לבוא מצבא ההגנה הישראלי, לא מארה"ב", אמר קירבי. "הם צריכים לענות על השאלות לגבי ההחלטות שהם מקבלים בשדה הקרב וכיצד הם מבצעים פעולות" אמר. קירבי שב והדגיש כי פקידים אמריקאים מדגישים את החשיבות של שמירת חיי אזרחים עם עמיתיהם בישראל.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום