שליחת הממשל האמריקאי למאבק באנטישמיות "צונאמי של שנאת יהודים"

יושב ראש הכנסת אמיר אוחנה קיים פגישות מקוונות עם מנכ"ל הליגה נגד השמצה, ועם שליחת הממשל האמריקאי למאבק באנטישמיות. גידול של 388% באירועים האנטישמיים מאז ה-7 באוקטובר, זינוק של 1,200% בשיח אנטישמי אלים 

יענקי פרבר | חרבות ברזל 2.11.2023 | 10:58

יו"ר הליגה נגד השמצה | צילום: פייסבוק רשמי

יושב ראש הכנסת אמיר אוחנה קיים אמש (ד') פגישות מקוונות עם מנכ"ל הליגה נגד השמצה, ג'ונתן גרינבלט ועם שליחת הממשל האמריקאי למאבק באנטישמיות, דבורה ליפשטדט.

גרינבלט הציג ליו"ר הכנסת את נתוני הליגה נגד השמצה בארצות הברית, אשר מלמדים על גידול של 388% באירועים האנטישמיים מאז 7 באוקטובר, זינוק של 1,200% בשיח אנטישמי אלים המכיל קריאות לפגיעה מכוונת ביהודים ובישראלים ו- 500% בהיקף כלל האירועים האנטישמיים בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

יו"ר הכנסת אמיר אוחנה אמר כי "מדובר בנתונים מבהילים. העלייה באירועים אנטישמיים מעוררת דאגה עמוקה. אנו עומדים לצד אחינו ואחיותינו בתפוצות, שזוהי שעה קשה עבורם. חשוב להבין כי איראן לא רק מממנת את הטרור נגדנו, אלא היא משמשת כגורם מרכזי המלבה ומזין את האנטישמיות בעולם. יש להפעיל עליה לחץ ולגבות ממנה מחיר גם בשל כך". עוד ציין בשיחותיו עם השניים כי ישראל אסירת תודה לארצות הברית ולנשיא ביידן בפרט על התמיכה הערכית והמעשית. "לעולם לא נשכח זאת", אמר.

שליחת הממשל האמריקאי דבורה ליפשטדט אמרה ליו"ר הכנסת בשיחתם כי "מאז ה-7 באוקטובר יש צונאמי של שנאת יהודים. לא ראיתי שום דבר שדומה לזה ב-30 השנים בהן אני נאבקת באנטישמיות. אין בושה ואין עכבות. אין לי מילים כדי לנחם. זו לא הייתה מתקפה רק על ישראל ועל יהודים באשר הם, אלא מתקפה על היציבות של העולם כולו ועל הדמוקרטיה".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום