מבזקים +
תל אביב 28°c
באר שבע 26°c
חיפה 29°c
ירושלים 28°c
בית שמש 28°c
בני ברק 29°c
אשדוד 28°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 28°c
באר שבע 26°c
חיפה 29°c
ירושלים 28°c
בית שמש 28°c
בני ברק 29°c
אשדוד 28°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

האיום החדש מדרום: תיעוד השיגור מתימן לעבר ישראל

לחות'ים מגוון טילים וכטב"ם איכותיים מתוצרת איראנית שמאיימים על דרומה של ישראל. היום פרסמו המורדים מתימן תיעוד בו נראה השיגור לעבר ישראל

האיום החדש מדרום: תיעוד השיגור מתימן לעבר ישראל
השיגור לעבר ישראל צילום: מתוך התיעוד

במהלך השנים האחרונות התשדרגו המורד'ים החותים בתימן בארסנל נשק מתוחכם מתוצרת איראנית ובסיועם הצליחו לבנות מערך של טילים מונחים מדויקים, כולל טילים בליסטיים, טילי שיוט ועוד. 

 

במהלך מצעד שערכו המורדים בבירה צנעא, הם הציגו לראווה מספר סוגים של טילים בליסטיים וטילי שיוט שלא נראו בעבר, כולם מגיעים מאיראן, כך הוצג הטיל "עקיל", ממשפחת טילי ה"קיאם" (טיל קרקע-קרקע), וה"טנקיל", שדומה מאוד לראאד 500 האיראני - טיל מדויק המגיע לטווח של עד 500 ק"מ.

אחד הטילים המרכזיים שבידי המורדים הוא טיל נגד-טנקים מונחה ארוך-טווח המגיע ל-1,350 עד 1,950 ק"מ, מה שמאפשר להם לאיים על הקצה הדרומי של ישראל, שכן תימן וישראל, המופרדות על ידי ערב הסעודית, נמצאות במרחק של כ-1,580 ק"מ זו מזו בנקודה הקרובה ביותר.

מלבד הטופאן, החות'ים מחזיקים גם בכטב"ם מתאבד בשם "סמאד 3", שמגיע לטווח של כ-1,900 ק"מ, וייתכן שגם הוא שוגר לעבר ישראל בימים האחרונים.

בנוסף לטילים היבשתיים, בידי החות'ים גם טילי שיוט חדשים, בהם "קודס 4", הגרסה החדשה של טיל השיוט "קודס" שידוע כי נמצא בידיהם זמן רב. הטווח של הטילים הקודמים מאותה סדרה מגיע לכ-2,000 ק"מ, ולא ידוע האם הטווח הוגדל, אך ייתכן מאוד שזהו אחד השיפורים שהוכנס בגרסה החדשה.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום