סגן הרמטכ"ל לשעבר: "קשה למחוק את חמאס; חינכו 70% מהאוכלוסייה - חינוך שהידי"

בנוסף תקף דן הראל, לשעבר סגן הרמטכ"ל את התנהלות הממשלה ואמר: "התושבים שעזבו את העוטף, עזבו בלי כלום, אפילו פליטים לוקחים איתם מזוודה". לדבריו, "הממשלה לא מתפקדת - השרים מנותקים מהמציאות" 

קובי עוזיאלי | חרבות ברזל 1.11.2023 | 07:38

דן הראל | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

דן הראל, סגן הרמטכ"ל ומנכ"ל משרד הביטחון לשעבר, התראיין לרשת ב', התייחס למבצע הקרקעי בתוך הרצועה ואמר: "צה"ל נכנס לרצועת עזה ומלפף את המרחב הכפרי שלאחריו ייכנס למרחב העירוני. צה"ל התאמן ללחימה במטרו של עזה מ-2014 כולל רובוטים וכלבים שיכנסו לפני החיילים למנהרה, אך זו לחימה קשה של חייל מול מחבל".

לדבריו, "אין לנו רצון לשלוט בעזה, אחד האזורים הכי צפופים בעולם שאין בו כלום. אין מקומות עבודה ואין מקורות מזון ומים. אנחנו מזרימים להם מים ומקבלים בחזרה רקטות - זה מצב חולני שצריך להיפסק. צריך לתת להם להקים נמל ושיעזבו לאירופה, שהם יתמודדו עם פליטים".

הראל ששימש סגנו של הרמטכ"ל בדימוס גבי אשכנזי טוען ש"יהיה קשה למחוק את חמאס, כי קשה למחוק רעיון, אבל כן אפשר לפגוע ביכולות צבאיות. חמאס שולט ברצועה מ-2007 והם חינכו 70% מהאוכלוסייה - חינוך שהידי".

עוד הוסיף הראל: "התושבים שעזבו את העוטף, עזבו בלי כלום, אפילו פליטים לוקחים איתם מזוודה. התושבים פזורים במלונות מחדרה ועד אילת והממשלה לא מתפקדת - השרים מנותקים מהמציאות. המענה היחידי והתרומות שהם מקבלים זה מארגונים אזרחיים בלבד".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום