שר התיירות תקף את המיליארדר: "ייזרק מההתאחדות"

לאחר שאקירוב סירב לבקשת משרד האוצר לפתוח את מלונותיו לטובת אירוח מפוני העוטף בוועדת הכספים הוא הותקף ואף נשמעו קולות כי יש לקזז מכספי הפיצויים שיקבל

ראובן כספי | כלכלי 31.10.2023 | 16:18

ממילא, אילוסטרציה | צילום: נתי שוחט, פלאש 90

במהלך דיון שהתקיים היום (שלישי) בוועדת הכספים תקף שר התיירות, חיים כץ, את אלפרד אקירוב הבעלים של מלונות היוקרה ממילא ומצודת דוד על סירובו לפתוח את מלונותיו בפני מפוני העוטף. "בימים הקרובים הוא ייזרק מהתאחדות בתי המלון כי הוא לא עוזר בתקופת מלחמה". 

מנכ"לית ארגון 'לובי 99', עו"ד לינור דויטש, אמרה כי יש לשלול מהמלונות את האופציה של קבלת פיצויים מלאים מהמדינה לפי מתווה הפיצויים שיוצג עבור עסקים שנפגעו בשל המלחמה. היא טענה כי מכל פיצוי יקוזזו ההכנסות שהיו לו אילו היה מוכן לפתוח את מלונותיו.

כזכור, לפני כשבוע התאחדות המלונות הודיעה כי בכוונתה להדיח את איש העסקים והמיליונר אלפרד אקירוב לאחר שלא פתח את מלונותיו לאירוח עבור מפוני הדרום. "בעוד חברינו עושים לילות כימים למען מפוני עוטף עזה, דרום הארץ, קריית שמונה, קיבוצי ומושבי הצפון, בחר החבר אלפרד אקירוב לסגור את שערי מלונותיו ואף כשהתבקש בכל לשון של בקשה לסייע בקליטת מפונים — עמד בסירובו.

לאדם זה, יהיה חשוב ומשמעותי ככל שיהיה, אין מקום בשורות חברות וחברי ההתאחדות. הוא פגע באינטרסים של מדינת ישראל. נשיאות ההתאחדות מבקשת מהחבר אלפרד אקירוב לחזור בו מסירובו לאלתר ואם לא, לפרוש משורותיה. אם לא כן, אנו מבקשים מיו"ר מועצת ההתאחדות לכנס את המועצה ולהרחיקו", נכתב.

כאשר משרד האוצר ביקש לשכן את ההמונים אצלו, חברת אלרוב נדל"ן ומלונאות ענתה כי "בשל המצב הביטחוני, אין לנו לצערנו את מספר העובדים שדרוש כדי לאפשר תפעול של המלונות בירושלים".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום