מבזקים +
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 25°c
אשדוד 25°c
כ"ה אלול התשפ"ד | 28.09.2024
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 25°c
אשדוד 25°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

הפנטגון: פצצה גרעינית חדשה חזקה פי 24 מזו שהוטלה על יפן

הפנטגון הכריז על פצצה גרעינית חדשה וחזקה פי 24 מזו שהוטלה על יפן במלחמת העולם השניה. הפצצה החדשה תחליף חלק מהמלאים הנוכחיים ולא תגדיל את מאגר הגרעין האמריקאי

הפנטגון: פצצה גרעינית חדשה חזקה פי 24 מזו שהוטלה על יפן
אטום, אילוסטרציה צילום: Pixabay

משרד ההגנה האמריקאי הודיע ​​על פצצה גרעינית חדשה שתהיה חזקה פי 24 מהפצצות שהוטלו על יפן במהלך מלחמת העולם השנייה.

הפנטגון מבקש את אישור הקונגרס ומימון לייצר גרסה מודרנית של פצצה גרעינית B61, שתקרא B61-13, כך על פי הודעה לעיתונות ממשרד ההגנה.

"ההכרזה משקפת סביבת אבטחה משתנה ואיומים הולכים וגדלים מצד יריבים פוטנציאליים", אמר עוזר שר ההגנה למדיניות החלל, ג'ון פלומב. "על ארצות הברית מוטלת האחריות להמשיך לבדוק את היכולות שאנו צריכים כדי להרתיע באופן אמין ובמידת הצורך להגיב להתקפות אסטרטגיות, ולהבטיח את שלום בעלי בריתנו".

ההכרזה על כך מגיעה על רקע המתיחות הגוברת ברחבי העולם, כאשר ארה"ב ערכה ניסוי באתר ניסויים גרעיניים בנבאדה בתחילת החודש. קורי הינדרשטיין, סגן המנהל לאי-הפצה גרעינית ביטחונית במינהל הלאומי לביטחון גרעיני, אמר כי הניסוי נועד לקדם את "המאמצים שלנו לפתח טכנולוגיה חדשה לתמיכה ביעדי אי-הפצה גרעינית של ארה"ב".

"הם יעזרו להפחית את האיומים הגרעיניים העולמיים על ידי שיפור הזיהוי של ניסויי נפץ גרעיניים תת-קרקעיים", אמר הינדרשטיין על הניסויים.

הניסוי הגיע מכיוון שרוסיה צפויה להכריז על ביטול האמנה על ניסויים גרעיניים משנת 1966, שנועדה לאסור פיצוצים גרעיניים בכל מקום בעולם. עם זאת, האמנה מעולם לא אושררה על ידי סין, הודו, פקיסטן, צפון קוריאה, ישראל, איראן ומצרים.

אם תאושר, הפצצה תחליף חלק מפצצות ה-B61-7 הנוכחיים שנמצאים כיום במלאי הגרעין של ארה"ב במקום להגדיל את גודל מלאי הגרעין של ארה"ב, צוין בהודעה.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום