מבזקים +
תל אביב 31°c
באר שבע 31°c
חיפה 30°c
ירושלים 31°c
בית שמש 31°c
בני ברק 30°c
אשדוד 31°c
כ"ה אלול התשפ"ד | 28.09.2024
תל אביב 31°c
באר שבע 31°c
חיפה 30°c
ירושלים 31°c
בית שמש 31°c
בני ברק 30°c
אשדוד 31°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

הנוסע הישראלי בטיסת האימה לדגסטן - רוסיה משחזר

שמואל, שהיה בטיסת האימה מנתב"ג לדאגסטן ברוסיה שיחזר וסיפר כי הפורעים שברו את חלונות האוטובוס שאליו פונו הנוסעים וביקשו מכולם להציג דרכונים ולהוכיח שאינם ישראלים. לדבריו, דיילת אחת נורתה. "זה היה מאוד קשה ומפחיד"

הנוסע הישראלי בטיסת האימה לדגסטן - רוסיה משחזר
אילוסטרציה צילום: unsplash

שמואל, אזרח ישראלי שנחת ביום ראשון בשדה התעופה הבינלאומי בעיר מחצ'קלה שבמחוז דאגסטן בדרום רוסיה, הישר אל תוך הפגנה פרו פלסטינית אלימה בשדה התעופה המקומי, התראיין ב'כאן רשת ב' ושחזר את רגעי האימה וסיכם, "הלילה היה רגוע יחסית כי העבירו אותנו לבסיס צבאי. אבל מה שעברנו אתמול היה מאוד קשה ומפחיד".

שמואל סיפר כי טס מישראל לדאגסטן בטיסה ישירה שנחתה בסביבות השעה 20:20 בערב, שעון מקומי. "נחתנו והגענו לאולם ביקורת הדרכונים. אמרו לנו להישאר במקום כי יש הרבה בלגן בחוץ ואנשים מפגינים. פתאום כ-200 מפגינים התפרצו לתוך האולם". לדבריו, המשטרה המקומית פינתה אותם לאוטובוס שהחל לנוע במעגלים באזור מסלולי הטיסה.

"המפגינים רצו אחרי האוטובוס, זרקו אבנים וקרשים ושברו את החלונות. במשך שעה המשטרה כמעט לא הייתה שם", סיפר. "הם רצו אחרינו ופתאום האוטובוס עצר כי לא היה לו איפה להסתובב. המפגינים שאלו אותנו אם אנחנו ישראלים וביקשו לראות את הדרכונים שלנו. להרבה אנשים היה דרכון רוסי והם ניצלו. היו שם ישראלים, מקומיים ובעלי אזרחות כפולה. רוב הנוסעים נחתו בדאגיסטן לצורך עצירת ביניים בדרך למוסקווה". לדברי שמואל, הרבה ילדים היו בין הנוסעים.

"למזלי הצלחתי להסתתר ושמתי את המזוודה על החלון כדי שהזכוכיות לא יעופו עליי. אחרי כ-40 דקות באוטובוס באה המשטרה, הזיזה את האוטובוס ולקחה אותנו למתחם VIP בתוך השדה", המשיך שמואל. "עדיין היה בלגן בחוץ. 20 אלף אנשים שברו את כל שדה התעופה ואת המטוס. המשטרה כמעט לא עשתה כלום, עד שבחצות בא צבא רוסיה, העלה אותנו על מסוק תוך כדי שהוא יורה ופינה אותנו לבסיס צבאי".

שמואל סיפר כי דיילת אחת שעבדה בצוות המטוס נורתה במהלך התקרית וכי אישה שעמדה לידו נפצעה משברי הזכוכיות באוטובוס. לדבריו, זה לא הביקור הראשון שלו באזור. "בביקורים קודמים לא הרגשתי עוינות מצד המקומיים, זה רק בגלל מה שקורה בארץ בתקופה הזאת", אמר.

הרשויות המקומיות הודיעו כי עד כה נעצרו 60 פורעים וכי 150 אחרים זוהו. פשיטות נערכו הלילה בבתי חשודים בכל רחבי דאגסטן. דובר הקרמלין דימיטרי פסקוב אמר כי "התערבות מערבית היא זו שהובילה לתסיסה בדאגסטן על רקע המצב הנורא בעזה". פסקוב הוסיף כי הנשיא פוטין יקיים הערב ישיבה מיוחדת בנושא עם ראשי זרועות הביטחון. שר ההגנה הרוסי שויגו קטע את ביקורו בסין על מנת להשתתף בדיון.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום