מבזקים +
תל אביב 21°c
באר שבע 18°c
חיפה 20°c
ירושלים 16°c
בית שמש 14°c
בני ברק 25°c
אשדוד 20°c
כ"ב תשרי התשפ"ה | 24.10.2024
תל אביב 21°c
באר שבע 18°c
חיפה 20°c
ירושלים 16°c
בית שמש 14°c
בני ברק 25°c
אשדוד 20°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

נרצח בשמחת תורה בדרך לתפילת ותיקין

בבוקרו של שמחת תורה צעד רבי בנימין רחמים לתפילת שחרית כוותיקין, כשמחבלי החמאס פלשו לאופקים ורצחו אותו בדם קר • הרב בנימין רחמים הי"ד, בן 52, הותיר אחריו אלמנה ושבעה יתומים הזקוקים לעזרה • הציבור נקרא להתגייס למענם

נרצח בשמחת תורה בדרך לתפילת ותיקין
הרב רחמים זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

הטבח הנורא של שמחת תורה ייחרט באותיות שחורות בדברי הימים של עם ישראל, וגם כעת, שלושה שבועות אחרי, עדיין נחשפים פרטים רבים שהציבור לא היה מודע אליהם.

כזה הוא סיפור עקדתו של אברך הכולל, תלמיד חכם מופלג וירא שמים באופן מיוחד, רבי בנימין רחמים הי"ד, מבכירי האברכים בכולל של הרב אברג'ל שליט"א.

לתרומה ל-7 היתומים שאביהם נרצח במלחמה הקליקו כאן>>>

רבי בנימין יצא מביתו שבאופקים לתפילת ותיקין בבית הכנסת, בדרך פגש במחבלי החמאס שכייונו את נשקם לעברו וירו בו למוות.

במשך שעות חשבו בני המשפחה שהוא בבית הכנסת או בממ"ד באחד הבניינים השכנים, ורק כשנקפו השעות והוא לא שב לביתו, הם החלו לדאוג ודיווחו על היעדרו.

שעות ארוכות הוגדר רבי בנימין כנעדר, עד שגופתו נמצאה וזוהתה.

הותיר אחריו אלמנה ושבעה יתומים.

למרות הטרגדיה הנוראה, לא זכתה המשפחה כמעט לתמיכה ולעידוד, ולא בכדי, כולם מסביב היו עסוקים בטרגדיה הענקית והכוללת של עם ישראל כולו, החשש מפני חדירות נוספות של מחבלים היה ממשי, משבר בני הערובה שהתנהל בעיר הותיר רושם כבד, ורוב תושבי העיר השתדלו לברוח ממנה לאזור המרכז, כדי להתרחק מבית המטבחיים הנורא הזה.

למעלה מ-50 יהודים נרצחו באותו יום מר ונמהר באופקים, רבי בנימין היה רק אחד מהם.


אבל עבור המשפחה שלו הוא היה אחד ויחיד, האבא, הבעל, ראש המשפחה ועיקר הבית. האיש שדאג לכל מחסורם ואהב אותם ללא תנאי.

עכשיו, כשאנחנו מתחילים לשוב מעט לשגרה, וכשהלב פנוי ומסוגל לשמוע על גורלן הפרטי של המשפחות השונות - זה הזמן שבו אנחנו חייבים לתקן את המעוות ולהשלים את החסר, לתת למשפחת רחמים את העזרה שהיא כל כך זקוקה לה.

אלמנה ושבעה יתומים! בלי אבא ובעל... בלי עזרה ותמיכה!

בין שבעת היתומים ישנה ילדה נכה עם 100 אחוזי נכות. הרב בנימין הי"ד היה מסור אליה בצורה בלתי רגילה. ועכשיו היא נותרה בלי אבא שטיפל בה...

עם ישראל תמיד ידע להתאחד בעת צרה, וגם הפעם אנחנו צריכים להתאחד סביב תושבי הדרום ויתומי המלחמה הקשה הזאת. לעזור להם, לתת להם כתף, לאפשר להם להשתקם ולהמשיך בחיים בריאים ושלווים למרות מה שעברו.

לא ניתן לטרור החמאסי לנצח את משפחת רחמים! לא ניתן לו לקבור את המשפחה כולה בחיים! המחבלים רצחו את רבי בנימין היקר הי"ד, ואנחנו נציל את אלמנתו ויתומיו!

לתרומה ל-7 היתומים שאביהם נרצח במלחמה הקליקו כאן>>>

בחדרי חרדים

 צבע אדום