חילוקי הדעות בסביבת נתניהו לפני הציוץ המסעיר

כמה מהגורמים המשמעותיים בלשכה התנגדו, היו נוסחים שונים, והוקדשו לעניין כמה שעות במהלך הלילה. בנוסף מדווח עובדיה כי שרה נתניהו נכחה שעות ארוכות בקריה. בנוסף מדווח שאחד מיועציו של נתניהו התנגד נחרצות למתקפה על מערכת הביטחון וסבר שזו טעות

קובי עוזיאלי | פוליטי 29.10.2023 | 20:49

בנימין נתניהו, ראש הממשלה | צילום: מארק ישראל סאלם, לע"מ

הציוץ המסעיר של ראש הממשלה בנימין נתניהו. לפי דיווח הערב (ראשון) של ספי עובדיה ב'חדשות 13', רעייתו שרה נתניהו הייתה מעורבת בהחלטה לפרסם את הביקורת על ראשי מערכת הביטחון.

הסאגה נמשכה על פני כמה שעות, כמה מהגורמים המשמעותיים בלשכה התנגדו, היו נוסחים שונים, והוקדשו לעניין כמה שעות במהלך הלילה. בנוסף מדווח עובדיה כי שרה נתניהו נכחה שעות ארוכות בקריה, לא רק במסגרת הפגישה עם משפחות החטופים אמש, אלא גם בשבוע שעבר.

מלשכת נתניהו מסרו בתגובה: "הדיווח לא נכון, שרה ויאיר נתניהו לא מעורבים".

במקביל מדווח מיכאל שמש ב'כאן 11' כי יועצו של נתניהו, עופר גולן, התנגד אמש נחרצות לציוץ המתקפה על מערכת הביטחון של נתניהו. בשיחות סגורות אמר גולן "זו טעות". לפי מקורות: מצד המשפחה הופעל לחץ לפרסם את הציוץ כמו כן יועצים אחרים תמכו בפרסום.

גנץ וכמה מראשי המפלגות פנו בבוקר לראש הממשלה בבקשה שיסיר את הציוץ. נתניהו הסיר והתנצל.

לצד השרים גנץ, איזנקוט וטרופר שדרשו מנתניהו לחזור בו, גם השר והרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי שנפגש בימים האחרונים להתייעצות עם נתניהו, קרא לו למחוק ולחזור בו. "אדוני ראש הממשלה, הסר את הציוץ מהלילה. אנחנו במלחמה", כתב אשכנזי.

הכל החל בדברים שכתב ברשת X: "בניגוד לטענות השקריות: בשום מצב ובשום שלב לא ניתנה התרעה לראש הממשלה נתניהו על כוונות מלחמה מצד החמאס. להיפך, כל גורמי הביטחון, כולל ראש אמ״ן וראש שב״כ, העריכו שהחמאס מורתע ופניו להסדרה. זאת ההערכה שהוגשה פעם אחר פעם לראש הממשלה ולקבינט על ידי כל גורמי הביטחון וקהילת המודיעין, כולל עד פרוץ המלחמה".

כעבור שעות לאחר הביקורות החריפות והמתקפות הסיר נתניהו את הציוץ וכתב: "טעיתי. דברים שאמרתי בעקבות מסיבת העיתונאים לא היו צריכים להיאמר ואני מתנצל על כך. אני נותן גיבוי מלא לכל ראשי זרועות הביטחון. אני מחזק את הרמטכ"ל ואת מפקדי וחיילי צה"ל שנמצאים בחזית ונלחמים על הבית. יחד ננצח".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום