המסר המאיים והחידתי שמשגר נסראללה. צפו

לוחמה פסיכולוגית: התקשורת הלבנונית פרסמה תיעוד בו נראה נסראללה כשהוא צועד מול קיר, עליו תלוי פוסטר עם סמל הארגון, זאת ברקע הלחימה בצפון

מאיר גלבוע | חרבות ברזל 29.10.2023 | 16:36

המסר של נסראללה | צילום: מתוך התיעוד

התקשורת הלבנונית פרסמה היום (ראשון) תיעוד חדש של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, בו הוא נראה כשהוא צועד מול קיר, עליו תלוי פוסטר עם סמל הארגון.

נסראללה נראה בתיעוד עובר ליד הסמל, כאשר ניתן להבחין בגבו אך לא בפניו. לא ברור מתי הסרטון צולם ומהו המסר שהארגון מנסה להעביר כך לעולם בכלל, ולישראל בפרט, אך ניתן להעריך כי הוא קשור לאירועים האחרונים בצפון.

 

בשבוע שעבר מזכ"ל חיזבאללה נפגש עם עם בכיר חמאס, צאלח אלעארורי ומנכ"ל הג'יהאד האסלאמי זיאד א-נח'אלה. ערוץ אל-מנאר, ערוץ הבית של ארגון הטרור חיזבאללה, פרסם איגרת שנכתבה בכתב ידו של נסראללה, שהופנתה לפעילי הארגון, ובה נכתב כי מעתה יכונו "השהידים" שחוסלו מאז מתקפת חמאס ב-7 באוקטובר "השהידים בדרך לירושלים".

לפי דיווחים בעולם, מנהיג חיזבאללה, חסן נסראללה, שותק מאז ההשתוללות של חמאס בישראל ב-7 באוקטובר. מאחורי הקלעים גוברים לחצים של גורמים לבנוניים ממפלגות אחרות על הארגון להימנע מלהשתתף בלחימה כוללת עם ישראל.

מוסא אבו מרזוק, חבר הלשכה המדינית של חמאס, אמר ב-16 באוקטובר כי "למרבה הצער, אין תיאום" עם חיזבאללה. מרזוק קרא לחיזבאללה להגביר את התקפותיו. "ציפינו למעורבות הרבה יותר גבוהה ממה שמתרחש כעת", אמר, "ואנחנו קוראים להם להמשך השתתפות".

גורם מערבי אמר ל"וושינגטון פוסט" כי נוצרו מגעים עם גורמים לבנוניים וחיזבאללה, וביקשו מהם "להימנע מכל סוג של הסלמה מהגבול, ובאופן כללי להרחיק את לבנון מהסכסוך הנמשך בעזה".

"לבנון הרשמית לא רוצה מלחמה", אמר שר ההסברה זיאד מקרי. "אבל אנחנו מודעים לכך שהחזית תמיד עלולה להתפוצץ בכל רגע".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום