ה'ניו יורק טיימס': הגישה של ישראל למערכה הקרקעית עולה בקנה אחד עם המלצת ארה"ב

גורמים אמריקניים אומרים כי ההחלטה המסתמנת של ישראל לדחות פלישה מלאה לרצועת עזה, ובמקום זאת לבצע מבצעים קרקעיים מצומצמים יותר, עולה בקנה אחד עם ההצעה האמריקנית לישראל

יענקי פרבר | חרבות ברזל 29.10.2023 | 12:08

תקיפה בעזה | צילום: Atia Mohammed/Flash90

ההחלטה המסתמנת של ישראל לדחות פלישה בקנה מידה מלא לרצועת עזה ובמקום זאת לבצע פלישות קרקעיות מצומצמות יותר, לפחות בתחילה, עולה בקנה אחד עם ההצעות ששר ההגנה האמריקני, לויד ג'יי אוסטין, הציע לעמיתיו הישראלים לאחרונה, כך אמרו גורמים אמריקאים ל'ניו יורק טיימס'.

ראש הממשלה נתניהו אמר במוצאי שבת כי כוחות ישראליים נכנסו ביום שישי לרצועת עזה כדי להתחיל את "השלב השני של המלחמה", אם כי הוא לא תיאר את המהלך כפלישה. גורמים צבאיים אמרו בשבת לעיתון כי "כוחות ישראליים נכנסו לחלק הצפוני של המובלעת ונשארו שם במוצאי שבת".

עד כה, הפלישות לעזה על ידי כוחות קרקע ישראליים קטנים יותר וממוקדים יותר ממה שגורמים צבאיים ישראלים תיארו בתחילה בפני אוסטין ובכירים אחרים בצבא ארה"ב, כך אמרו גורמים אמריקאים.

ואכן, תוכניות הפלישה הישראליות הראשוניות הדאיגו גורמים אמריקאים, שהביעו חשש כי חסרות להן מטרות צבאיות ברות השגה וכי הצבא הישראלי עדיין לא מוכן לפתוח בפלישה קרקעית.

בשיחת טלפון עם מקבילו הישראלי, יואב גלנט, הדגיש אוסטין את הצורך בבחינה מדוקדקת של האופן שבו כוחות ישראליים עשויים לנהל פלישה קרקעית לעזה, שם חמאס מחזיק רשת סבוכה של מנהרות מתחת לאזורים מאוכלסים בצפיפות.

הישראלים שיפרו ושכללו את תוכניתם לאחר מאמץ משותף של אוסטין ובכירים אחרים, כך אמר גורם אמריקאי בשבת, שדיבר בעילום שם. עם זאת, בכירים בממשל ביידן התעקשו שארצות הברית לא אמרה לישראל מה לעשות ועדיין תומכת בפלישה קרקעית.

גורמים נוספים שגם השפיעו ככל הנראה על תכנון המלחמה של ישראל, אומרים גורמים אמריקנים, הם ההשפעה האפשרית על משא ומתן בני ערובה והעובדה שמנהיגים פוליטיים וצבאיים ישראלים היו חלוקים לגבי איך, מתי ואפילו האם לפלוש.

אבל בכירים בהווה ובעבר בפנטגון, כמו גם מפקדים אמריקאים לשעבר שניהלו פעולות צבאיות עירוניות, אמרו כי נראה שישראל מנהלת מבצע מדורג, כאשר יחידות קטנות מתקדמות לכיוון עזה כדי לאתר מחבלי חמאס.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום