הרמטכ"ל לשעבר: לשחרר את כל האסירים תמורת החטופים

הרמטכ"ל ושר הביטחון לשעבר מופז אומר כי צריך לשחרר את כל אסירי חמאס בתמורה לחטופים. "זה לא אחד או שניים. זה 229 נכון להיום. זה מספר שלא ייאמן" | הוא מונה את הטעויות של הממשלה מתחילת המערכה וטוען כי "נתניהו לא בנוי להחלטות גורליות" | ומה בנוגע לאחריותו על תוכנית ההתנתקות?

מאיר גלבוע | פוליטי 29.10.2023 | 11:58

בני משפחה עם כרזות ותמונות החטופים | צילום: הגר בדר Hagar Bader

הרמטכ"ל ושר הביטחון לשעבר שאול מופז ריאיון שפורסם בסוף השבוע בחדשות 12 כי הוא הוא מתנגד למסדרון הומניטרי. מנגד ציין כי הוא "מוכן לתת לחמאס הכול. שייקחו את כל 6,000 האסירים - וישיבו את כל החטופים שלנו".

מופז שיתף משיחות שקיים עם נתניהו במהלך כהונתו בוועדת חוץ וביטחון של הכנסת: אני חבר ועדת חוץ וביטחון, אני מציג לו תוכנית, הוא אומר תכתוב לי, כתבתי לו, באתי אליו לשיחה אחרי ארבעה ימים, הוא אומר לי אתה צודק. זו תהיה התוכנית ארוכת הטווח שלנו". 

לדברי הרמטכ"ל לשעבר, "נתניהו לא בנוי להחלטות גדולות. הוא לא בנוי להחלטות גורליות. תראה איך הם נפלו כאן מתחילת המלחמה בשתי החלטות שהן היו מתבקשות:הוא חמו

שני צבאות טרור חונים על גבולות ישראל, אחד בצפון, חזק מאוד. חיזבאללה. השני יותר קטן, יותר חלש. שניהם אכזריים באותה מידה. והוא תוקף אותנו ב-7 בחודש. עכשיו אתה מבין שהצפוני הוא הבעיה והאיום המרכזי והוא פותח עליך באש. הוא הורג לך חיילים, הוא הורג לך אזרחים.

אני שואל, את מי אתה תוקף? אני חושב שהיו צריכים לפתוח במערכה קודם כול נגד החיזבאללה ולעשות מאמצים עליונים מול החמאס לשחרר קודם כול את החטופים. אני מוכן לתת להם הכול. שייקחו את כל 6,000 האסירים. צריך לומר, תמכת אז בעסקת שליט ואפילו בעסקת טננבאום".

מופז אומר כי היה משחרר את כל אסירי חמאס. "את כולם הייתי מחזיר לרצועת עזה וקודם כול משחרר את החטופים והשבויים שלנו. זה לא אחד או שניים. זה 229 נכון להיום. זה מספר שלא ייאמן. במלחמת יום הכיפורים, כשהיה מחדל לפני 50 שנה ובו הייתי קצין, מפקד סיירת של הצנחנים, זה לא הגיע לאזרחים, זה נגמר בין הצבא לבין המצרים והסורים.

הטעות השנייה שעשו עכשיו, לא מזמן, הממשלה הזאת, זה המסדרון ההומניטרי. אני מתנגד לזה בכל תוקף. אני חושב שאנחנו לא צריכים להיות יותר אכזריים מהחמאס, אבל כשתינוקות, ילדים, נשים, סבים וסבתות, נמצאים בתוך הרצועה בידי הארגון הרצחני הזה, מה פתאום אתה פותח קו הומניטרי? שייתנו קודם כול ביקור של הצלב האדום, שנראה אותם, את פניהם, נדע את שמותיהם ונדע מה מצבם".

מופז נשאל על אחריותו בתכנית ההתנתקות אז כיהן כשר ביטחון. "קודם כול, אני לוקח אחריות על ההתנתקות, אני גאה במהלך הזה. גאה במהלך הזה. רק עכשיו מבינים אזרחי ישראל מה היה קורה לכל אותם 10,000 מתיישבים בשנת 2005 אם היו ממשיכים להישאר ברצועת עזה בקרבת ציפורניהם של הטורפים האלה כל שני וחמישי היה אירוע מול החמאס".

על השאלה האם לא היה יותר ביטחון לו מדינת ישראל היתה שולטת ביטחונית ברצועה, השיב: "איזה ביטחון? היישובים האלה, 22 נקודות יישובים שרוב רובם על החוף בחלק הדרומי בכלל. רוב רובם על החוף מערבית למערכי החמאס. איזה הגנה זה נתן למדינת ישראל? איזה אינטרס היה לנו בכלל להיות שם? אנחנו רק הצלנו חיים. זה שעכשיו חופרים 18 שנה לאחור בשביל למצוא עוד כמה אשמים, זה בסדר, מותר לו לחפור. מותר לו. הוא גם אוסף חומר על הרמטכ"ל ועל ראשי הצבא ועל שר הביטחון שלו שהתריע בפניו שזאת סכנה מוחשית ומיידית, באומץ לב אזרחי יוצא מן הכלל".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום