תיעודים מהטבח הנורא הוקרנו לעיתונאים ערבים מרחבי העולם

במשרד החוץ קיימו תדרוך לעיתונאים ומובילי דעת קהל ערבים והציגו להם עדויות מהטבח. התדרוך כלל 15 עיתונאים ומובילי דעת קהל ממצרים, מרוקו, מדינות הסכמי אברהם, צרפת וספרד. דובר צה"ל בערבית, תדרך את המשתתפים. בתדרוך ניתנה אפשרות לשאול שאלות

יענקי פרבר | חרבות ברזל 29.10.2023 | 10:22

רכב עם מחבלי חמאס | צילום: Atia Mohammed/Flash90

כשברקע ייצוג דל בתקשורת הבינערבית למתקפת חמאס, במשרד החוץ קיימו בימים האחרונים תדרוך לעיתונאים ומובילי דעת קהל ערבים ממדינות האזור והציגו להם עדויות מהטבח. התדרוך כלל 15 עיתונאים ומובילי דעת קהל ממצרים, מרוקו, מדינות הסכמי אברהם, צרפת וספרד.

במסגרת התדרוך הושמעו העדויות של סמואל ברזילי, מתנדב בזק"א שלקח חלק בזיהויו גופות הקורבנות, ח'אלד חרדאן, פרמדיק ומתנדב באיחוד והצלה שהציל את חייהם של רבים בשבעה באוקטובר, עובדיה קידר – חקלאי מנתיב העדרה ששרד את הטבח, כך דיווח רועי קייס ב'כאן חדשות'.

בנוסף דובר צה"ל בערבית, סגן אלוף אביחי אדרעי, תדרך את המשתתפים ואף הראה להם תיעודים מהטבח. בתדרוך ניתנה אפשרות לשאול שאלות שעליהם ענו אדרעי ודובר משרד החוץ בערבית, ליאור בן דור.

בימים אלה בעולם הערבי ובתקשורת הערבית המטוטלת נוטה לטובת הנרטיב הפלסטיני של הסבל בעזה ופחות לטבח שחמאס ביצע בתושבי העוטף. ולמרות הכל יש גם קולות בעולם הערבי שיוצאים נגד מעשי חמאס בגלויץ

‏אחד מהם הוא העיתונאי הסעודי, עבד אל-עזיז אל-ח'מיס, שהפציר בישראל בשיחה עם 'כאן חדשות' למוטט את שלטון חמאס: "אם המלחמה הזאת תסתיים מבלי ניצחון על חמאס, זאת תהיה תבוסה לישראל ולעולם החופשי. חמאס חייב להגיע לקיצו כדי שעזה תוכל לחיות בביטחון וביציבות וכך גם מדינות האזור. האיראנים הניעו את את המלחמה הזאת כי המטרות שלהם החלו להתפוגג – תהליכי הפיוס באזור היו בעיצומם". עוד אמר העיתונאי הסעודי כי הוא מתקשה להבין כיצד ישראל אפשרה שיהיה איום כמו חמאס על הגבול ואף חיזקה אותו באמצעות הכספים של קטאר.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום