רשת NBC: התקפת חמאס כללה שיטות של חיזבאללה, דאעש וטליבאן

רשת NBC דיווחה כי סרטונים של התקפת חמאס מרמזים על התפתחות מצמררת של טקטיקות ג'יהאד. נראה כי חמאס שילב את שיטות הפעולה של חיזבאללה, דאעש והטליבאן במתקפה שכללה 2,000 לוחמים, עריפת ראשים, לקיחת בני ערובה המונית וסטרימינג בשידור חי

יענקי פרבר | חרבות ברזל 29.10.2023 | 08:39

חורבות קיבוץ ניר עוז | צילום: אריק מרמור, פלאש 90

האכזריות והשמחה של חמושי חמאס כשהם טבחו באזרחים ישראלים כולל תינוקות, ילדים צעירים וקשישים הוצגו למעל 20 עיתונאים בניו יורק ביום שישי האחרון.

הסרטונים, ששודרו לראשונה מחוץ לישראל, מורכבים ברובם מצילומי טלפונים סלולריים ומצלמת גוף שתועדו על ידי התוקפים עצמם.

גורמים ישראלים אמרו שהם הראו את האוסף לנשיא ג'ו ביידן כשביקר בישראל ב-18 באוקטובר. הם גם הראו את זה לקבוצת עיתונאים בישראל, כולל עיתונאי רף סאנצ'ז של רשת NBC, הערוץ מציין כי "הזוועות המתוארות מצביעות על כך שהג'יהאדיזם התפתח בדרכים חדשות מצמררות ומעוותות".

נראה כי "חמאס שילב את הטקטיקות של חיזבאללה, המדינה האסלאמית והטליבאן על ידי התקפה רחבת היקף שכללה כ-2,000 לוחמים, רקטות, לקיחת בני ערובה המונית, התעללות וסטרימינג בשידור חי.

חיזבאללה צבר ארסנל עצום של רקטות שהפעיל נגד כוחות ישראליים. הטליבאן ביצע התקפות בהן היו מעורבים אלפי לוחמים, במיוחד בשנה שלפני שובו לשלטון. ודאעש עסק בלקיחת בני ערובה ופרסם סרטונים מבעיתים ברשת.

בסרטונים נראו מחבלי חמאס חוזרים לעזה עם בני ערובה וגופות ישראלים. גופת חייל ישראלי נראתה מושלכת ברחוב בעזה, וגברים פלסטינים מריעים ובועטים בה.

בתחילה נאסר על אנשי הרפואה לצלם סרטונים או תמונות של המתים מתוך כבוד למשפחותיהם, אמרו גורמים רשמיים לרשת NBC. אבל התקבלה החלטה לצלם את מה שהם מצאו כדי לשמר עדויות לזוועות. גורמים ישראלים אמרו כי אוסף הווידאו הוא העדות המקיפה ביותר לפשעי מלחמה שבוצעו על ידי חמאס.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום