עימותים סוערים בין מתפללים לסטודנטים ערבים

עימותים בין סטודנטים ערביים לעשרות מתושבי נתניה, לאחר שמוקדם יותר לטענת מתפללי בית הכנסת חב"ד הסמוך הושלכו לעברם ביצים והושמעה מוזיקה בעוצמה רבה במהלך השבת במכוון | ראש העיר דרשה לפנות מיידית את המכללה | המשטרה: "הסטודנטים ששהו במעונות המכללה יצאו לביתם ללא פגע"

קובי עוזיאלי | חדשות בארץ 28.10.2023 | 23:34

המחאה בנתניה | צילום: דוברות המשטרה

עימותים פרצו הערב (מוצאי שבת) בין סטודנטים ערבים המתגוררים במעונות בנתניה לבין יהודים שהתפללו בבית כנסת חב"ד הסמוך בשכונה. אחרי צאת השבת התגברו העימותים, וכוחות משטרה שהוזעקו למקום הורו לסטודנטים להסתגר בחדרים. בשעות הלילה הגיעה ראש העיר מרים פיירברג למקום. בניסיון לפזר את ההמון, המשטרה מזרימה כוחות למקום.

כל אחד מהצדדים בעימות טען כי הצד השני הוא זה שהחל בעימותים ובקריאות הגנאי. לטענת מתפללי בית הכנסת חב"ד, הסטודנטים הערבים השליכו ביצים על מתפללים בבית הכנסת של חב"ד שנמצא מול המכללה, קראו קריאות והשמיעו מוזיקה בעוצמה במהלך השבת. 

 

צילום: מתוך הטוויטר של מוחמד מג'אדלה

ראש עיריית נתניה מבקשת לפנות את המעונות מהסטודנטים ואמרה: "בעקבות התפרעות שאירעה במעונות במכללת נתניה, דרשתי הערב מהנהלת המכללה לפנות באופן מיידי את מעונות הסטודנטים ולמצות את הדין עם המתפרעים".

ממשטרת ישראל נמסר: "שוטרי מחוז מרכז פיזרו את ההפגנה סמוך למכללה בנתניה, כלל הסטודנטים ששהו במכללה יצאו לביתם שוטרי מרחב שרון פעלו בשעות האחרונות להשלטת הסדר בסמוך למכללה בנתניה".

עוד הוסיפו במשטרה, "בתום הפעילות הסדר הושב על כנו וכלל הסטודנטים ששהו במעונות המכללה יצאו לביתם ללא פגע. משטרת ישראל תפעל באפס סובלנות כלפי כל גילוי אלימות".

פרשן 'חדשות 12', מוחמד מג'אדלה פרסם תיעוד מהעימותים וכתב: "קומץ קיצוני וגזעני הגיע הערב למעונות הסטודנטים במכללת נתניה עם קריאות מוות לערבים. משטרת ישראל לא עשתה דבר ואף הוציאה הודעה שהיא "מאבטחת את ההפגנה". בן גביר והמפכ"ל שלו בהתנהלות הזדונית שלהם הורסים את השקט שנשמר כאן במשך 22 ימים. פשוט לא ייאמן".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום